۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۶۵۸۲۱۸
استاد حوزه علمیه مازندران:

افزایش آسیب های اجتماعی، نتیجه بی توجهی به حوزه فرهنگ کشور است

افزایش آسیب های اجتماعی، نتیجه بی توجهی به حوزه فرهنگ کشور است
حجت الاسلام قائمی گفت: در شرایطی که اعتبارات فرهنگی و تبلیغی کشور با کاهش چشمگیری مواجه شده، انسجام بخشی در نهادها و برنامه های فرهنگی و تبلیغی ضروری است.

حجت الاسلام قائمی، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، انسجام و وحدت رویه در میان نهادهای فرهنگی و تبلیغی را ضروری دانست و گفت: موازی کاری و عدم انسجام در میان این نهادها اثرگذاری طرح ها و برنامه های فرهنگی و تبلیغی را کاهش خواهد داد.

وی با  تأکید بر این که اثرگذاری مطلوب فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در سطح کشور نیازمند هم افزایی میان این نهادها است، افزود: در حال حاضر نهادهای متعددی در بخش اعزام مبلغ و فعالیت های فرهنگی و تبلیغی به فعالیت مشغول هستند که نیازمند انسجام بیشتر میان این نهادها هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به هدف مشترک نهادهای فرهنگی و تبلیغی، تجمیع برخی از این فعالیت ها را عامل اثرگذاری مطلوب برنامه ها در سطح جامعه دانست و بیان داشت: متأسفانه بسیاری از فعالیت های فرهنگی و تبلیغی به دلیل اجرای مشابه آن اثرگذاری کمتری درجامعه دارد.

حجت الاسلام قائمی با بیان این که در شرایطی که به دلایل مختلف اعتبارات فرهنگی و تبلیغی کشور با کاهش چشمگیری مواجه شده، انسجام بخشی در نهادها و برنامه های فرهنگی و تبلیغی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: به طور حتم وحدت رویه و انسجام در این بخش موجب جلوگیری از هدر رفت منابع خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه به دلیل بی توجهی به حوزه فرهنگ کشور شاهد افزایش آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه هستیم، ادامه داد: وجود نهادها و بخش های مختلف در بخش های تبلیغی فرصت سوزی است و اثرگذاری در این بخش را به شدت کاهش خواهد داد.

وی با بیان این که هم افزایی نهادهای تبلیغی از اجرای طرح ها و برنامه های تکراری و بی محتوا جلوگیری خواهد کرد، بیان داشت: در شرایط امروز جامعه نیازمند ارائه طرح های اثرگذار با بازدهی بالا هستیم که این موضوع در مشارکت همه نهادهای تبلیغی محقق خواهد شد.

حجت الاسلام قائمی با اشاره به این که دشمن امروز هویت دینی و انقلابی جوانان کشورمان را هدف قرار داده است، تصریح کرد: نهادهای فرهنگی و تبلیغی باید با ارائه طرح و برنامه مشترک در جهت مصون سازی جوان ایرانی از هجمه های دشمن گام بردارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان با تبلیغات سوء به دنبال ایجاد فاصله میان مردم به ویژه نسل جوان از ارزش های معنوی و دینی است، خاطرنشان کرد: اگر نهادهای فرهنگی و تبلیغی کشور با پرهیز از موازی کاری در جهت هدف مشترکی گام بردارند به طور حتم شاهد بی اثرشدن هجمه های فرهنگی دشمن علیه دین و انقلاب خواهیم بود./950/ت310/ب1

ارسال نظرات