۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۶۵۸۲۲۰
حجت الاسلام شیرعلی‌پور:

رساندن صدای محرومان به مسؤولان از وظایف ائمه جمعه است

رساندن صدای محرومان به مسؤولان از وظایف ائمه جمعه است
امام جمعه شاهرود خلخال گفت: رساندن صدای محرومان و اقشار مختلف جامعه به مسؤولان و حمایت از فعالیت‌های خوب مسؤولان از وظایف ذاتی و مهم ائمه محترم جمعه است.

به گزارش خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام محمد شیرعلی‌پور در گفت‌وگویی به مناسبت قرار گرفتن در آستانه ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در تهران اظهار کرد: سنگر نماز عبادی و سیاسی جمعه در دین مبین اسلام و انقلاب ما جایگاهی بسیار رفیع دارد و جایگزینی برای آن قابل تصور نیست.

وی افزود: از جهات مختلف به ویژه ارتباط بین مردم و مسؤولان، رساندن صدای محرومان و اقشار مختلف جامعه به مسؤولان و حمایت از فعالیت‌های قابل توجه و خوب مسؤولان به‌ویژه در خدمت به محرومین از وظایف ذاتی و مهم ائمه محترم جمعه و از مبانی مهم نماز عبادی و سیاسی جمعه است.

در کنار هم قرار دادن سلیقه‌های مختلف در جبهه واحد، هدایت و راهبری فرهنگی، معرفتی و دینی جامعه مهمترین رسالت و دستاورد نماز جمعه است که همین موضوع بیانگر جایگاه رفیع و ارزشمند نمازجمعه است

امام جمعه بخش شاهرود شهرستان خلخال تجمیع ظرفیت‌های مختلف مردمی را از دیگر دستاوردهای مهم نماز عبادی و سیاسی جمعه دانست و تصریح کرد: در کنار هم قرار دادن سلیقه‌های مختلف در جبهه واحد، هدایت و راهبری فرهنگی، معرفتی و دینی جامعه مهمترین رسالت و دستاورد نماز جمعه است که همین موضوع بیانگر جایگاه رفیع و ارزشمند نمازجمعه است.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت اجرای طرح‌های ابتکاری به‌ویژه در شرایط و مواقع خاص همچون شرایط کنونی که با شیوع  کرونا ویروس روبرو هستیم اظهار داشت: در منطقه شاهرود در ماه مبارک رمضان در قالب یک طرح ابتکاری با استفاده از ظرفیت روحانیون مساجد و روحانیون طرح  مستقر از قم، بر اساس لیست کلی که از شماره تماس اهالی بخش شاهرود تهیه شده بود با مردم به‌صورت تلفنی تماس گرفته می‌شد و ضمن تکریم و تبریک ماه مبارک رمضان بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دعا برای رفع بلا تاکید می‌شد.

امام جمعه چون امام منطقه خود است باید اندیشه و تراز فکری مطابق با اندیشه و تراز فکری و عملی امامین انقلاب را داشته باشد

امام جمعه بخش شاهرود با بیان اینکه امام جمعه چون امام منطقه خود است باید اندیشه و تراز فکری مطابق با اندیشه و تراز فکری و عملی امامین انقلاب را داشته باشد، افزود: پیاده کردن اهداف و منویات امامین انقلاب اسلامی رسالت و وظیفه ذاتی ائمه جمعه است.

وی در ادامه سخنان خود پرداختن به موضوعات مختلف و برگزاری برنامه‌های متنوع مورد پسند جوانان و دادن مسؤولیت‌های مختلف در برگزاری نماز جمعه و دیگر برنامه‌ها و مراسمات فرهنگی و مذهبی را از مهترین راه‌های جذب جوانان به نماز جمعه و دیگر برنامه‌های دینی و مذهبی عنوان کرد و ادامه داد: با برگزاری برنامه‌هایی همچون کاروان غدیر و مسابقه‌های فرهنگی و هنری و سپردن مسؤولیت این برنامه‌ها به جوانان به دنبال جذب حداکثری بوده و تا حدودی موفق بوده‌ایم.
 
حجت الاسلام شیرعلی‌پور با بیان اینکه ائمه جمعه با توجه به توان، ظرفیت‌ها، استعدادها، مشکلات و موانع شهر یا بخش مربوطه برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را انجام داده و مطالبه‌گری می کنند، بیان کرد: جنوب استان مظلوم و محروم واقع شده که از مسؤولان می‌خواهیم تا توجه ویژه‌ای به این منطقه به ویژه بخش شاهرود داشته باشند.

علی اصغر خواجه الدین
منبع: فارس
ارسال نظرات