۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۶۵۸۳۳۴
حجت الاسلام قنبری خبر داد؛

تدوین شناخت نامه شهدای طلبه و روحانی حوزه علمیه مازندران

تدوین شناخت نامه شهدای طلبه و روحانی حوزه علمیه مازندران
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران از تدوین شناخت نامه شهدای طلبه و روحانی حوزه علمیه استان خبر داد.
حجت الاسلام جواد قنبری، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، از تدوین شناخت نامه شهدای طلبه و روحانی حوزه علمیه استان خبر داد.
 
وی با بیان این که این شناخت نامه با هدف معرفی شهدای طلبه و روحانی مدارس علمیه استان تدوین خواهد شد، افزود: در این مجموعه مکتوب تلاش خواهیم کرد شهدای طلبه و روحانی مدارس علمیه استان که در هشت سال دفاع مقدس به فیض شهادت نائل آمدند را معرفی کنیم.
 
حجت الاسلام قنبری با اشاره به شناسایی بیش از ۳۷۰ طلبه شهید و روحانی در مازندران، خاطرنشان کرد: بر اساس اسناد ارائه شده طلاب و روحانیان مازندرانی نقش بسیار پررنگی در هشت سال دفاع مقدس داشتند.
 
وی با بیان این که تعداد طلاب و روحانیان شهید کشور در جنگ تحمیلی بسیار بیشتر از سایر اقشار جامعه بوده است، بیان داشت: آمار بالای شهدای روحانی سطح کشور نشان دهنده حضور پررنگ روحانیت در هشت سال دفاع مقدس و همچنین دغدغه این قشر اثرگذار نسبت به اسلام، انقلاب و نظام اسلامی بوده است.
 
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که قرار است با همکاری مدارس علمیه و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برای هر شهرستان یک شناخت نامه شهدای طلبه و روحانی استان تدوین شود، خاطرنشان کرد: در این مجموعه مکتوب زندگینامه، آثار، خاطرات، دست نوشته و همچنین وصیت نامه شهدا جمع آوری خواهد شد.
 
حجت الاسلام قنبری با اشاره به این که برخی از مدارس علمیه مازندران از نظر تعداد شهدای طلبه در سطح کشور نظیر ندارند، تصریح کرد: مدرسه علمیه امام صادق (ع) کوتنا قائمشهر با ۵۴ طلبه شهید به عنوان یکی از مدارس شاخص کشور محسوب می‌شود.
 
وی با بیان این که در شرایط امروز جامعه که دشمنان شبانه روزی علیه دین، انقلاب و روحانیت می‌تازند بیش از پیش نیازمند معرفی چنین چهره‌های اثرگذاری به جامعه هستیم، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های تبلیغاتی دشمن با دروغ پراکنی می‌کوشند تا چهره روحانیت را در جامعه تضعیف کنند.
 
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یکی از اهداف دشمن کمرنگ و بی اثر جلوه دادن حضور روحانیت و حوزه در عرصه‌ها و صحنه‌های مهم نظیر هشت سال دفاع مقدس است، تصریح کرد: اما معرفی شهدای طلبه و روحانی به جامعه و تبیین جایگاه و نقش آفرینی آن‌ها می‌تواند توطئه دشمن را خنثی و آن‌ها را رسوا کند./950/ت310/ب1
ارسال نظرات