۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۶۵۸۴۱۹
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر:

قوه قضائیه در برخورد با اغتشاشگران به هیاهو‌ها و حاشیه‌سازی‌ها توجه نکند

قوه قضائیه در برخورد با اغتشاشگران به هیاهو‌ها و حاشیه‌سازی‌ها توجه نکند
نایب رییس مجمع نمایندگان با اشاره به جنجال‌های رسانه‌ای اخیر گفت: قضات شجاعانه برای آشوبگران حکم قصاص صادر کنند و از هیاهو‌ها و جنجال‌های خبری در این زمینه نهراسند.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر، نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به حمایت رسانه‎های معاند از تروریست‌ها و مجرمان امنیتی داخل کشور گفت: استکبار جهانی در جنگ رسانه ای از هر حادثه و اتفاق عادی جامعه ما سوء استفاده می کند و برای رسیدن به مقاصد شوم خود، در صدد تشویش و انحراف افکار عمومی جامعه است. 

وی با بیان اینکه قصاص در دین و شرع مقدس اسلام، حکمی ثابت شده است، گفت: نباید اراذل و اغتشاشگران بعد از ایجاد رعب و وحشت، سرقت اموال عمومی و ضرب و شتم مردم، آزادانه در جامعه رها باشند؛ بلکه باید قوه قضائیه با حکم بازدارنده قوی جلوی یغماگری، چپاول­ گری و قلدری کسانی که امنیت جامعه را به خطر می اندازند، بگیرد.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب گفت: امروز قوه قضائیه بر مبنای شرع جلوی افرادی که ظاهری زیبا اما باطنی زهر آلود دارند، ایستادگی کرده است و مردم فهیم جامعه نباید تحت تأثیر جو رسانه های بیگانه قرار بگیرند.

وی با انتقاد از همراهی و هم‌صدایی برخی از داخلی‌ها با بیگانان در جنجال رسانه ای گفت: سلبریتی‌ها و افرادی که هشتگ‎های آنها همسو با بیگانگان است؛ خائنان به امنیت ملی کشور محسوب می­‌شوند و این گونه رفتارها، حفظ امنیت کشور را به خطر می اندازد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر بیان کرد: قضات کشور، شجاعانه برای خائنان و آشوبگران حکم قصاص اسلامی صادر کنند و از هیاهو و جنجال های خبری در این زمینه نهراسند.

 وی با اشاره به وضع  اسفبار حقوق بشر در غرب بیان کرد: باید رسانه های بیگانه پاسخگوی وضع حقوق بشر در کشورهای خود باشند، آنها برخی مسائل حقوقی و ضدامنیتی را برای کشور خود بر نمی‌تابند؛ اما همان مسائل حقوقی را برای کشور ایران مطرح می کنند.

نائب رییس مجمع نمایندگان طلاب قصاص را یک مسأله شرعی و وظیفه حکومت اسلامی دانست و افزود: نباید غربی‎ها از بیرون، مطلبی را برای قوه قضائیه دیکته و تحمیل کنند؛ هرچند جنجال‌های رسانه‌ای در عزم قوه قضائیه در برخورد با مجرمان امنیتی اثری نخوادهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر ابراز کرد: کشورهای غربی به ویژه آمریکایی‌ها در کارنامه خود کودک‌کشی و نسل‌کشی در یمن دارند؛ ولی هیچ گونه دلسوزی و دادخواهی برای کشتار جوانان فلسطینی و سوری ندارد؛ در حالی که  ترامپ باید پاسخگوی قتل وحشیانه جورج فلورید، زنان و کودکان یمنی و جوانان فلسطینی باشد که بمب های خوشه ای آنها را هدف گرفته است.

نائب رییس مجمع نمایندگان طلاب اظهار کرد: استکبار جهانی و رسانه های غربی برای سه اغتشاگر که خودشان اقرار به آدم ربایی، تجاوز به عنف، بمب گذاری و آتش زدن بانک های عمومی کرده اند، دل می سوزانند و حمایت همه جانبه خود را از این افراد انجام می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین رضوی مهر با محکوم کردن اغتشاگران و اخلاگران، امنیت جامعه را حق نظام اسلامی دانست و گفت: در قوه قضائیه، محکومان در چارچوب قوانین و با داشتن وکیل می توانند از خود دفاع کنند و اگر در دادگاه های اسلامی جرم آنها به طور قطع و یقین ثابت شود، حکم آنها اجرایی خواهد شد؛ اما در کشورهای غربی احزاب با قدرت خود، فرد بی گناهی را محکوم به زندان و اعدام می کنند./998/ت302/ق

ارسال نظرات