۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۵۸۵۰۳
آیت الله مهدوی مطرح کرد؛

اهمیت حفظ اسرار شخصی و عدم بازگویی آن برای دیگران

اهمیت حفظ اسرار شخصی و عدم بازگویی آن برای دیگران
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حفظ اسرار مانند محفوظ داشتن خون در رگ است و افشا نکردن اسرار زندگی شخصی سبب آرامش انسان می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در مدرسه علمیه ملاعبدالله، با بیان اینکه روایات بر ضرورت پنهان داشتن اسرار زندگی حتی از دوستان تأکید دارند، گفت: روایت می‌گوید اسرار را باید به نحوی به دوستان گفت که اگر زمانی دشمن انسان شدند نتوانند به او ضربه بزنند.

وی ادامه داد: این حفاظت از سر به معنای این نیست که انسان با دیگران دوستی نکند، بلکه توصیه شده است انسان شفقت و محبت بسیار زیادی هم نسبت به دوستان خود داشته باشد و دوستی‌ها را با محبت محکم بدارد اما در افشای اسرار و رازهای زندگی خود دقت داشته باشد.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه بانوان ممکن است بیشتر از آقایان به افشای اسرار بپردازند، خاطرنشان کرد: به همین منظور توصیه شده است که از افشای اسرار و رازها به خانمها بیشتر پرهیز کنید، خانمها بیشتر با یکدیگر در ارتباط هستند و صحبت می‌کنند و همین موضوع می‌تواند باعث شود برخی رازها را فاش کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایتی، تصریح کرد: سینه هرکسی صندوق اسرار او است، روایت می‌فرماید اسرار انسان مانند خون او است که در رگهایش جاری است و نباید از آن خارج شود، اسرار انسان مانند خون است و نباید از دست برود، انسان با محفوظ نگه داشتن اسرار خود آرامش و ثبات را در زندگی خود محفوظ می‌دارد.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت حفظ اسرار، عنوان کرد: سینه انسان صندوق اسرار او است و مانند مخزن گنجینه است، اسرار انسان هرقدر محرمانه‌تر باشد و کمتر کسی از آن مطلع باشد بیشتر محفوظ می‌ماند، مانند گنجینه‌ای که هرقدر افراد بیشتری از آن اطلاع داشته باشند احتمال دستبرد زدن به آن بیشتر است.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان با اشاره به روایتی مبنی بر عدم فاش کردن راز پیش کسی که اسرار خود را به ما می‌گوید، گفت: کسی اسرار خود را بیان می‌کند، اسرار دیگران را زودتر بیان می‌کند، همچنین از کسی که سخن چینی می‌کند باید اسرار خود را پنهان کرد تا برای دیگران آن را فاش نکند./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات