۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۶۵۸۸۷۲
امام جمعه موقت تهران:

هدایت لطف الهی و ضلالت انتخاب انسان است

هدایت لطف الهی و ضلالت انتخاب انسان است
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد هدایت را لطف الهی و ضلالت را انتخاب انسان بیان کرد و گفت: ایمان و عمل صالح رابطه مستقیم با یکدیگر دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) و امام‌جمعه موقت تهران، امروز در جلسه درس اخلاق که به‌صورت مجازی در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران برگزار شد، گفت: عالم دنیا و آخرت محصول اعمالی است که انسان به‌صورت ارادی و اختیاری انجام می‌دهد.

وی نعمات الهی را بی‌شمار توصیف کرد و بیان داشت: نعماتی که خداوند به انسان عنایت کرده بیش از اعمال صالحی است که انجام می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد سعادت انسان را درگرو انجام اعمال صالح دانست و بیان داشت: اعمال انسان بیانگر باطن آدمی است، مؤمن با اعمال صالح شناخته می‌شود چون صلاحیت انجام این اعمال را پیداکرده است.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) ایمان و عمل صالح را نخستین عامل سعادت مطرح‌شده در قرآن کریم بیان و عنوان کرد: ایمان و عمل صالح رابطه مستقیم با یکدیگر دارد؛ ایمان وجود آدمی را طیب و او را به‌سوی نور هدایت می‌کند.

وی هدایت را لطف الهی و ضلالت را انتخاب انسان مطرح و خاطرنشان کرد: مؤمن هرگز با اعمال صالحی که انجام می‌دهد دچار عجب و غرور نمی‌شود و همه این اعمال را از الطاف الهی می‌داند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه حرکت انسان‌ها در عالم دنیا یا به‌سوی نور است یا ظلمت، عنوان کرد: کسانی که اهل گناه و معصیت هستند به‌سوی ظلمت حرکت کرده و از نور حقیقی و مقصد مطلوب دور می‌شوند.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه انسان به‌صورت فطری مسیر ایمان و تقوا را تشخیص می‌دهد، اظهار داشت: کسانی که از وساوس شیطانی و نفسانی تبعیت می‌کنند در مسیر ظلمانی گام برداشته و از هدایت دور می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان به‌واسطه هدایت الهی می‌تواند به رشد و کمال برسد و خداوند متعال بستر هدایت را در عالم دنیا فراهم کرده تا انسان بتواند به سعادت دست یابد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات