۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۶۵۸۹۱۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

صحیفه سجادیه گنجینه‌ای کاربردی و راهبردی است

صحیفه سجادیه گنجینه‌ای کاربردی و راهبردی است
حجت الاسلام شکری صحیفه سجادیه را گنجینه‌ای راهبردی و البته کاربردی برای روزگار ما تلقی کرد و گفت: مبلغان در راستای ترویج این کتاب نورانی اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری رسا در سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری در کارگاه آموزشی صحیفه سجادیه ویژه روحانیون مستقر استان سمنان در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان در شاهرود هدف از این نشست را آشنایی بیشتر مبلغان اعزامی و مستقر استان با این صحیفه نورانی ذکر کرد و ابراز داشت: صحیفه سجادیه از لحاظ اهمیت پس از قرآن و نهج‌البلاغه در بین شیعیان قرار دارد و این امر ضرورت ترویج و گسترش معلومات الهی و معنوی آن را به ما گوشزد می‌کند.

وی افزود: بنا بر همین اصل اساسی و اهمیت معنوی که صحیفه سجادیه دارد اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان کارگاهی را با حضور کارشنایان بنیاد صحیفه سجادیه که یکی از رسالت‌های آن تبیین سیره اهل بیت (ع) به خصوص کار علمی و تحقیقاتی در زمینه صحیفه سجادیه است، برگزار کرد که در آن تعدادی از مبلغان اعزامی و مستقر استان ضمن رعایت اصول فاصله اجتماعی و بهداشتی حضور داشتند.

ضرورت اهتمام ویژه مبلغان و روحانیون به مکارم اخلاق

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه اهتمام بیشتر مبلغان دینی استان به مسائل و محتوای صحیفه سجادیه یکی از محورهای اصلی این کارگاه بود، بیان داشت: در برخی منابع از صحیفه سجادیه به نام اخت القرآن نام برده می‌شود و این موضوع حاکی از اهمیت صحیفه است.

حجت‌الاسلام شکری با بیان اینکه صحیفه سجادیه در کنار حمد و ثنا و ستایش پروردگار، به مسائلی می‌پردازد که امروز در روزگار ما دارای کاربرد و البته راهبردی اساسی است و می‌بایست به آن توجه ویژه داشت، گفت: مسئله امامت و دیدگاه امام سجاد (ع) به ارتباط بین امام و امت اسلامی و شیعی یکی از مهمترین مسائلی است که روحانیون و مبلغان دینی با عنایت به منابعی چون صحیفه سجادیه باید بپردازند.

وی با بیان اینکه مکارم اخلاقی از دیگر مسائلی است که مبلغان باید به آن تاکید داشته باشند، بیان کرد: مبلغان در حقیقت باید منابع ارزشمندی مانند صحیفه سجادیه را به کارکردهای امروز جامعه ارتباط و آن را به نوعی به زبان حال جامعه ترجمه کنند تا بتوانیم شاهد ارتباط بهتر مردم عادی با این کتب نورانی و ارزشمند باشیم./1304/د102/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
متاسفانه آنقدر دنیا زده شده ایم که از این گنجینه ها بی بهره ایم
خدا بهمون رحم کنه
0
0