۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۶۵۸۹۳۲
معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان مطرح کرد؛

سیاستگذاری و هدف‌گذاری لازمه فعالیت‌های تبلیغی

سیاستگذاری و هدف‌گذاری لازمه فعالیت‌های تبلیغی
حجت الاسلام مؤمنی با بیان اینکه سازمانهای غیر حوزوی نظیر اوقاف باید پشتیبان عرصه تبلیغ باشند، گفت: در تبلیغ باید نهادهای تبلیغی سیاستگذاری و هدف‌گذاری تبلیغی داشته باشند.

حجت الاسلام سید حسین مؤمنی معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه تبلیغ دین یکی از وظایف اصلی و از ارکان شئونات روحانیت است، گفت: آیه «نَفر» در قرآن کریم فلسفه وجود و تشکیل حوزه‌های علمیه و روحانیت را انذار بیان می‌کند و از این جهت باید گفت یکی از ضروریات حوزه‌های علمیه و طلاب و روحانیون مسأله تبلیغ دین است.

هر روحانی در هر جایگاهی رسالت تبلیغ را برعهده دارد

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تحصیل و آموزش و تهذیب در موفقیت طلاب در عرصه تبلیغ، خاطرنشان کرد: یکی از خروجی‌های اصلی حوزه‌های علمیه بحث تبلیغ و تربیت مبلغان است، به همین دلیل یک روحانی در هر جایگاه و شئوناتی که باشد باید برای تبلیغ دین آمادگی داشته باشد و تبلیغ را اصلی‌ترین رسالت خود بداند و در سطوح مختلف به تبلیغ دین و معارف اهل بیت(ع) مشغول باشد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه هر روحانی و طلبه باید بر مبنای توانمندی و امکاناتی که در اختیار دارد در فضای مجازی و حقیقی به رسالت تبلیغی خود بپردازد، اظهار کرد: تبلیغ روش‌ها و صورت‌های مختلف دارد که طلاب و روحانیون باید به خوبی از این روش‌ها برای ترویج معارف اهل بیت(ع) استفاده کنند.

حجت الاسلام مؤمنی تبلیغ را رسالت دستگاه‌ها و نهادهای حوزوی دانست و تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی سازمان‌ها و نهادهایی برای فعالیت در عرصه تبلیغ تأسیس شدند، همه این سازمان‌ها و نهادها در عرصه تبلیغ فعالیت دارند و نمی‌توانند دست از فعالیت های تبلیغی بردارند چرا که رسالت این مجموعه‌ها بحث تبلیغ است، به همین دلیل به نظر من موازی کاری در امر تبلیغ را نه تنها مشکل نمی‌دانم بلکه معتقد هستم می‌تواند مفید هم باشد.

سیاستگذاری و هدف‌گذاری نیاز سازمانها و نهادهای تبلیغی است

وی در ادامه افزود: موازی کاری در سازمان‌ها و نهادهای تبلیغی به شرطی مفید خواهد بود که یک سیاستگذاری کلان و هدف گذاری دقیق داشته باشد، یعنی یک تقسیم کار مشترکی انجام شده باشد و براساس سیاستگذاری‌های کلان و هدفی که برای هر سازمان و نهاد مشخص شده است حرکت کنند و هرکدام از دستگاه‌ها متولی بخشی از برنامه های تبلیغی خواهند بود و به وظایف خود عمل کنند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با تأکید بر اهمیت تقسیم کار در حوزه تبلیغ، اظهار کرد: هر دستگاه و نهاد و سازمان تبلیغی باید به بخشی از نیازهای کشور در این زمینه بپردازد، در همه زمینه‌ها موازی کاری بد نیست، همانطور که شاهد هستیم دشمنان و مجموعه های رسانه‌ای و تبلیغی دشمن به صورت موازی و در یک خط مشغول فعالیت علیه مقدسات، ارزش‌ها و آرمان‌ها هستند و ما باید در مقابل آنها قرار بگیریم و توطئه هایشان را خنثی کنیم.

حجت الاسلام مؤمنی با بیان اینکه جبهه موازی بسیار گسترده‌ای توسط دشمن علیه مبانی دینی و فرهنگی جامعه و کشور ما شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های ما در عرصه تبلیغ باید به صورت یک جبهه یک دست، هماهنگ و منسجم با یک برنامه ریزی و هدف گذاری دقیق صورت بگیرد و نهادهای حوزوی با یک هماهنگی کامل باید در مقابل دشمنان قرار بگیرند.

سازمانهای غیر حوزوی وارد عرصه تبلیغ نشوند

وی در ادامه افزود: تبلیغ وظیفه اصلی نهادهای حوزوی است، متأسفانه برخی سازمانهایی که حوزوی هم نیستند و باید پشتیبان مبلغان و فعالیت‌های تبلیغی باشند به مسأله اعزام مبلغین و فعالیت‌های تبلیغی ورود کرده‌اند، سازمان اوقاف در بحث تبلیغ ورود کرده است در حالی که باید پشتیبان مالی و سخت افزاری فعالیت‌های تبلیغی و مبلغان باشد و اجازه دهد نهادهای حوزوی در زمینه تبلیغ به رسالت‌ها و فعالیت‌های خود بپردازند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اهمیت هم افزایی و سیاستگذاری تبلیغی در موفقیت فعالیت‌های تبلیغی، تصریح کرد: تقسیم کار در عرصه تبلیغ با توجه به ظرفیت های سازمانها و نهادهای تبلیغی صورت بگیرد تا هر مجموعه بخشی از مباحث عرصه تبلیغ را هدایت و حمایت کرده و عهده‌دار فعالیت‌های تبلیغی آن عرصه با توجه به ظرفیت‌های خود باشد.

دشمن در عرصه گسترده‌ای مشغول به فعالیت است

حجت الاسلام مؤمنی با بیان اینکه میدان عرصه تبلیغ بسیار گسترده است و دشمن نیز در جبهه گسترده و وسیعی مشغول به فعالیت است، اظهار کرد: دشمنان یک هدف گذاری دقیق دارند و این موضوع تأثیرگذاری فعالیت آنها را بالا می‌برد به همین دلیل باید در کشور با هدف گذاری و دقت در مباحث مطرح در جامعه به فعالیت‌های تبلیغی بپردازیم تا موازی‌کاری‌ها و فعالیت‌های سازمانها و نهادهای تبلیغی به ثمر برسد.

وی رصد و بررسی نتایج و بازخورد فعالیت‌های تبلیغی را از دیگر ضرورت های عرصه تبلیغ عنوان کرد و گفت: هر سازمان و نهاد حوزوی و تبلیغی باید بازخورد و نتایج و دستاوردهای فعالیت‌های تبلیغی خود را به درستی مورد بررسی قرار دهد و با توجه به دستاوردها و نتایجی که این مجموعه‌ها در زمینه تبلیغ داشته‌اند مسائلی نظیر هدف‌گذاری و تقسیم کار صورت بگیرد./1304/ت210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
من مجرد هستم. اگر شرایطش باشد دوست دارم متأهل باشم. طلبه‌ای که پایه پنج و شش است اگر متأهل شود در بهترین حالت حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان شهریه می‌گیرد. من الان پایه هشت هستم. با ازدواج ۸۰۰ می‌گیرم. دروغ چرا؟ جرأت ازدواج کردن ندارم. بعضی بچه‌ها زودتر ازدواج می‌کنند. اغلب آنهایی که شرایط مالی بهتری دارند. در چند سال اخیر، می‌بینم که طلبه‌ها دیر ازدواج می‌کنند. من وقتی پایه یک بودم طلبه‌ها همان اول ازدواج می‌کردند. در ۱۸ سالگی حتی. نصف طلبه‌ها آن موقع متأهل بودند. حتی با پایه‌‌های پایین‌تر. البته که خدا روزی‌رسان است. اما پول یک حلقه ازدواج می‌شود ۱۰ میلیون! سنت طلبگی «ازدواج آسان» است. ما می‌رویم دنبال خانواده‌هایی که سخت نمی‌گیرند یا خانواده‌هایی که بنابه‌سنت‌های دینی از طلاب حمایت می‌کنند. خدا بخواهد به زودی ازدواج می‌کنم.
0
0