۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۶۵۸۹۷۲
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

فراجناحی بودن مهم‌ترین خصیصه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است

فراجناحی بودن مهم‌ترین خصیصه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است
حجت‌الاسلام سالاری گفت: مهم‌ترین خصوصیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فراجناحی بودن آن است؛ زیرا نگاه شورا به انقلاب اسلامی و مطالبات امامین انقلاب و مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی بزرگداشت 12 مرداد، سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با اشاره به خدمات و برکات این نهاد در انقلاب و نظام اسلامی، اظهار کرد: در برخی از برهه‌ها که دشمن درصدد فتنه‌گری بوده است، اقدامات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در هماهنگی حضور مردم در صحنه، نقطه عطف فعالیت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

وی افزود: تمام مناسبت‌های انقلاب، حساس و مهم هستند، اما در برخی از برهه‌ها دشمن به اسلام و انقلاب طمع کرده و درصدد فتنه‌گری برآمده و نظام و انقلاب در خطر قرارگرفته است که در این مراحل حساس با فراخوان لحظه‌شناسانه شورای هماهنگی و حضور باشکوه و گسترده مردم و پشتیبانی آنان از انقلاب، توطئه‌ها خنثی شده و حاصل ماه‌ها و بلکه سال‌ها برنامه‌ریزی دشمن بر باد رفت.

حجت‌الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: از هر کدام از این برهه‌ها می‌توان به عنوان نقطه عطف یاد نمود که نمونه‌های بارز آن در 23 تیر 78 و دی‌ماه 88 و دی 96 اتفاق افتاد و مقام معظم رهبری بر اساس این عملکرد در خصوص شورا فرمودند: «این مجموعه در طول این سال‌ها همچنان در خط درست و در صراط مستقیمی حرکت کرده، لحظه‌ها را شناخته و کار مناسبِ آن لحظه را انجام داده است» یا اینکه از حماسه 9 دی به عنوان یکی از قله‌های فراموش‌نشدنی تاریخ انقلاب یاد می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های خاص شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: اولین خصوصیت بسیار مهم و متمایز این شورا، هماهنگی و کار جمعی و گروهی است.

حجت‌الاسلام سالاری اضافه کرد: اعضای شورای هماهنگی متشکل از بیش از بیست و اندی دستگاه و نهاد و مردم‌نهاد است که در هر مناسبت تحت عنوان ستاد، تشکیل جلسه می‌دهند، هم‌اندیشی می‌کنند و نهایتاً مراسم کلان را اجرا می‌کنند و کوچک‌ترین ناهماهنگی ممکن است به برگزاری مراسم آسیب بزند، اما جمع کردن نهادها، هماهنگی و مدیریت اجرای مراسم چیزی است که تنها از عهده کار شورایی برمی‌آید.

وی با بیان اینکه دومین خصوصیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مردمی بودن آن است، اظهار کرد: شورا نه‌تنها نهادی دولتی نیست، بلکه از ابتدا در هم‌اندیشی تا اجرا، جنبه مردمی خود را حفظ می‌کند و حتی ماهیت اقدام او نیز چون اعلام مواضع مردم به جهانیان، صد درصد مردمی است.

حجت‌الاسلام سالاری سومین و مهم‌ترین خصوصیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را فراجناحی بودن آن دانست و افزود: خصوصیت شاخص دیگر شورا فراجناحی بودن است؛ زیرا نگاه شورا به انقلاب اسلامی و مطالبات امامین انقلاب و مردم است.

وی با بیان اینکه اهمیت فراجناحی بودن در لحظات خاص، آشکار می‌شود، گفت: بی‌شک اگر شورا وابسته جناح‌ها و حتی دولت‌ها بود، نمی‌توانست اقدامات لحظه شناسانه و فراجناحی انجام دهد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات