۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۶۵۹۲۹۴

«کتاب مخفی» در ۲ روز به چاپ سوم رسید

«کتاب مخفی» در ۲ روز به چاپ سوم رسید
«کتاب مخفی» جدیدترین اثر داستانی انتشارات کتاب جمکران با موضوع غدیر و «صحیفه ملعونه» با استقبال گسترده روبرو شد و در دو روز اول به چاپ سوم رسید.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، «کتاب مخفی» جدیدترین اثر داستانی انتشارات کتاب جمکران با موضوع غدیر و «صحیفه ملعونه» با استقبال گسترده روبرو شد و در دو روز اول به چاپ سوم رسید.

براساس این گزارش، «کتاب مخفی» داستان یک ایرانی است که تصمیم می‌گیرد حدیث غدیر را به گوش مردم وطنش برساند و عده‌ای از بزرگان جامعه پیامبر مانع آن هستند.

داستانِ «کتاب مخفی» داستان ماهان است. یک شخصیّت ایرانی. او یک تاریخ نویس است که برای شفای چشم‌های کور فرزندش شهر به شهر به دنبال یک طبیب می‌گردد. به او خبر می‌رسد که در مدینه پیامبری ظهور کرده است که اعجاز می‌کند. او به قصد شفای چشمان فرزندش به همراه همسرش به مدینه می‌رود و پسرش شفا می‌گیرد. او شیفته اخلاقیّات رسول خدا و امیرالمومنین می‌شود و قصد دارد در مدینه بماند و زندگی‌اش را در آن جا ادامه دهد. ماهان بنا بر شغلی که دارد، شروع می‌کند به نوشتن تاریخ سفرش. او تاریخ روزهایی که در مدینه بوده را می‌نویسد.  آخرین حج رسول خدا و ماجرای غدیر را نیز در کتابش می‌آورد و اتفاقاً در این حین با مخالفان غدیر و منافقان صدر اسلام نیز آشنا می‌شود و متعجّب است که چگونه مخالفان و منافقان تا درون خانه رسول خدا نیز نفوذ کرده‌اند.

ماهان نام منافقان و مخالفان غدیر را در کتابش می‌گوید و همین ماجرا باعث می‌شود که سلمان و ابوذر به ماهان پیشنهاد بدهند که این کتاب را مخفی نگه دارد. او یک روز ناخواسته متوجه می‌شود که منافقان قصد دارند رسول خدا را ترور کنند. مخالفان و منافقان برای دستگیری ماهان و قتل او و سوزاندن آن کتاب تعقیبش می‌کنند. ماهان به طرف ایران می‌گریزد، امّا همه چیز مطابق میل او پیش نمی‌رود و روزگار تلخ و دشواری را سپرس می‌کند.

مجید پورولی کلشتری، مولف این اثر هفته گذشته در گفت‌وگو با فارس درباره اینکه مخاطب با مطالعه «کتاب مخفی» یک داستان تفریحی می‌خواند یا یک کتاب اعتقادی؟! گفته بود: هر دو. تمام تلاشم همین است که برای مخاطب جوان که ادبیات و داستان را دوست دارد، کتابی بنویسم که در آن با معارف مکتب اهل بیت (ع) آشنا شود. هدف من در مرحله اول، آموزش است. سعی می‌کنم کتابم راوی حدیث باشد. یعنی داستانم مجموعه‌ای از روایات را به مخاطب انتقال بدهد و مخاطب روایات را در قالب دیالوگ‌ها از زبان شخصیت‌های مختلف مطالعه کند. خودم اسمش را «رمان آموزشی» می‌گذارم. در این رمان مخاطب سر کلاس درس می‌نشیند و معارف مکتب اهل بیت (ع) را آموزش می‌بیند. در ظاهر معلمش من هستم، اما در حقیقت این روایات اهل بیت (ع) است که معلم هستند./826/د102/ق

منبع: فارس
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
بررسی کنید با تیراژ چند تا چاپ شده؟ با چاپ ۶۵ عدد که یک ساعته هم چاپ ۲۰ میشه
0
0