۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۶۵۹۳۲۸
به علت وضعیت قرمز کرونا؛

نماز عید قربان در ایلام برگزار نمی شود

نماز عید قربان در ایلام برگزار نمی شود
مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان ایلام گفت: به علت وضعیت قرمز کرونا در ایلام، نماز عید قربان فردا جمعه در این استان برگزار نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام محمدصادق پیمایی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان اظهار داشت: متاسفانه با شیوع کرونا شاهد لغو بسیاری از مراسم ها و مناسک دینی و مذهبی در سطح کشور به ویژه استان ایلام بوده ایم.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان ایلام گفت: با این وجود مردم همیشه در صحنه و مومن ایران به ویژه استان ایلام با وجود اینکه مناسکی همانند نماز جمعه، جماعت، حضور در هیئات عزاداری به علت جلوگیری از کرونا تا اطلاع ثانوی لغو شده اند ولی این آداب اسلامی و دینی و عبادی هرگز ترک نشده است و مردم این مناسک را در منازل خویش انجام می دهد.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان بیان داشت: البته باید گفت در خانه ماندن شهروندان برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا سبب خیر نیز شد، تا جایی که مردم بیشتر وقت خود را صرف قرائت قرآن و تامل در این کتاب آسمانی، خواندن ادیه و کتب مذهبی و... می کنند.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ایلام در ادامه با اشاره به اینکه سلامت مومنین از واجبات اسلام است، گفت: متاسفانه شرایط ویژه امسال برگزاری مراسم عرفه را در سطح استان ایلام لغو کرد.

وی تصریح کرد: همچنین برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا نماز عید سعید قربان با توجه به وضعیت قرمز و نامناسبت بیماری کرونا در استان ایلام برگزار نمی شود.

حجت الاسلام پیمایی ادامه داد: از هم استانی های گرامی درخواست داریم در صورت حضور در مراسم های معنوی همانند نماز جماعت که در برخی از شهرها و روستاهای  ایلام برگزار می شود، حتما هشدارهای بهداشتی را رعایت کنند و از مهر، سجاده و... شخصی استفاده کنند./1404/ت310/ب1

ارسال نظرات