۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۶۵۹۳۴۲
نائب رییس مجلس اسلامی شیعیان لبنان؛

کشورهای عربی نسبت به انتخاب قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی سکوت نکنند

کشورهای عربی نسبت به انتخاب قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی سکوت نکنند
نائب رییس مجلس اسلامی شیعیان لبنان بیان کرد: کشور های عربی و مسلمان نباید نسبت به معامله قرن و انتخاب قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی سکوت کنند.
به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی خطیب نائب رییس مجلس شیعیان لبنان در پیامی به مناسبت حلول عید قربان خاطر نشان کرد: به همه مسلمانان و لبنانی ها و به ویژه زائران خانه خدا عید قربان را تبریک می گویم، در این روز مبارک چند صدها هزار تن از زائران اهل عربستان در صحرا عرفات ایستاده اند؛ در روز عرفه، ما فقط می توانیم با زائران و همه مؤمنان به خداوند متعال دعا کنیم که همه گیری و بلا را از بندگان و کشورهای جهان دور گرداند و بشریت از بی عدالتی، عقب ماندگی و ظلم نجات یابد. امیدوارم با توصیه های پزشکی، خلوص نیت همه از شر این بیماری ها خلاص شوند.
وی با آرزوی قبولی اعمال اظهار داشت: ملتی برتر و بهتر است که در آن یکپارچگی و وحدت و امر به امر به معروف و نهی از منکر وجود داشته باشد و این همان چیزی است که ملت را برای شکست دادن استعمار و همدلی کمک می کند. کشور های عربی و مسلمانان باید برای حل مشکلات سیاسی در یمن و لیبی به یک اتفاق نظر و تفاهم برسند و این کشور ها باید کنار لبنان و سوریه و عراق بایستند تا مشکلات اقتصادی این کشور ها حل شود، همچنین مسؤولیت اخلاقی این کشور ها نسبت به فلسطین نباید به فراموش سپرد؛ زیرا مساله اول جهان اسلام مساله فلسطین است.
وی اشاره کرد: کشور های عربی و مسلمان نباید نسبت به معامله قرن و انتخاب قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی سکوت کنند و باید بدانند توطئه های رژیم صهیونیستی از این کشور به کشور های دیگر سرایت می کند همانطور که شاهد تحریم سوریه پس از جنگ داخلی در این کشور و شاهد تحریم های ناعادلانه علیه جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمایت از لبنان و محور مقاومت هستیم، همه این موارد نشان دهنده مستکبر بودن کشور آمریکا در سیطره برملت های جهان است.
شیخ علی خطیب با بیان اینکه محور مقاومت با دستاورد های خود حافظ کرامت و عزت لبنان و مرکز انعکاس نور در مسیر پیروزی شده تاکید کرد: ما بی طرفی، از راه حق را ممنوع می کنیم و از دولت می خواهیم که اصلاحات لازم را برای جلوگیری از فروپاشی لبنان انجام دهد.
ارسال نظرات