۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۶۵۹۴۲۰

هشدار استاد حوزه علمیه لبنان نسبت به تحریف اندیشه های امام خمینی

هشدار استاد حوزه علمیه لبنان نسبت به تحریف اندیشه های امام خمینی
استاد حوزه علمیه بیروت بیان داشت: تحریف اندیشه های امام خمینی (ره) مدلی از حاکمیت در ایران را روی کار خواهد آورد که این کشور را به سوی آشوب سوق خواهد داد.

سید جعفر فضل ‌الله، استاد حوزه علمیه بیروت، در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به تلاش برخی جریان ها در ایران برای تضعیف یا تحریف افکار امام خمینی(ره) بیان داشت که امام راحل نسبت به اسلامی بودن دولت در ایران ترغیب می کرد و اجتهاد را به مهمترین عنصر در تعیین سیاست های کلی جمهوری اسلامی تبدیل کرد.

استاد حوزه علمیه بیروت ادامه داد: اجتهادی که امام خمینی (ره) بر آن تأکید داشت، به این معناست که هر یک از احکامی که در کشور اجرا می شود، قاعده و اساس آن به نحوی در قرآن و سنت وجود دارد. در واقع سیاست های کلی نظام بر پایه فقه اسلامی و قواعدی است که نمی توان بدون دلیل فقهی و شرعی آن را تغییر داد.

وی افزود: برخی می خواهند جامعه ایران را به نوعی از جنبه های انقلابی اندیشه امام خمینی (ره) دور کنند، ولی باید گفت که هر گونه اقدام برای مطرح کردن اندیشه ای مقابل اندیشه های امام باید مستند به ادله فقهی و شرعی صحیح باشد؛ زیرا تحریف اندیشه های ایشان مدلی از حاکمیت در ایران را روی کار خواهد آورد که این کشور را به سوی آشوب سوق خواهد داد.

سید جعفر فضل ‌الله فرزند علامه فضل الله با اشاره به سی امین سال رهبری آیت الله امام خامنه ای، بیان داشت: ولایت فقیه مدلی از حکومت اسلامی است که در کنار نهادهای حاکمیت ایران این کشور را اداره می کند و شناسایی ولی فقیه نیز از سوی منتخبان ملت در مجلس خبرگان صورت می گیرد و یک مدل حاکمیت مردمی نوین است که مانند دیگر نظام های کنونی، متکی بر یک شخص یا یک خاندان معینی نیست./983/ب

ارسال نظرات