۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۶۵۹۵۲۶
امام جمعه شاهین شهر:

باورهای غلط و تحریف شده مدیران سیر و پیر اقتصادی کشور را دچار مشکل کرده است

باورهای غلط و تحریف شده مدیران سیر و پیر اقتصادی کشور را دچار مشکل کرده است
حجت الاسلام هاشمی گفت: یک تیم اقتصادی سیر و پیر مدیریت اقتصاد کشور را در دست گرفته‌اند و در مباحث اقتصادی غلط‌ها و اشتباهات فاحشی انجام داده‌اند.

حجت الاسلام قاسم هاشمی، امام جمعه شاهین شهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه قرآن کریم می‌فرماید: کفار و دشمنان اگر خیر و خوبی به شما برسد ناراحت می‌شوند و اگر علم و پیشرفت و ترقی برای جهان اسلام و مؤمنین حاصل شود ناراحت می‌شوند و تلاش می‌کنند مانع آن شوند، گفت: بنابر فرموده قرآن کریم هرزمان شر و بدی به مؤمنین برسد کفار خوشحال خواهند شد و از مواجهه ما با مشکلات و سختی‌ها خوشحال می‌شوند.

امام جمعه شاهین شهر با اشاره به دستاوردهای کشور پس از انقلاب اسلامی، اظهار کرد: دشمنان تحمل اینکه یک نظام و یک کشور روی پای خود بدون اتکا به ابرقدرت‌ها و کشورهای غربی بایستد را ندارند و نمی‌خواهند یک نظام باورمند و ایدئولوژیک در مقابل آنها قرار بگیرد.

نظام مقدس اسلامی هرگز تسلیم فشارها نشده است

وی در ادامه افزود: نظام مقدس اسلامی به دشمنان ثابت کرده است که سختی‌ها و فشارها نه تنها آن را تسلیم نمی‌کند بلکه در شرایطی که برخلاف تمام قوانین بین المللی تحریم پژوهشی هم بودیم، توانستیم به دانش هسته ای بومی دست پیدا کرده و پیشرفت‌های چشمگیری در عرصه های مختلف داشته باشیم و این دستاوردها و توانمندی‌ها موضوعی است که برای دشمن قابل تحمل نیست و قرآن کریم نیز صریحا به این مسأله اشاره کرده است.

حجت الاسلام هاشمی سیاه نمایی را یکی از ابزار دشمن در زمینه تحریف واقعیت‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: دشمنان پیشرفت‌ها و ترقی‌های جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف را سانسور کرده و مانع این می شود که طرفداران نظام مقدس اسلامی در سرتاسر دنیا متوجه این عظمت و پیشرفت و ترقی بشوند.

امام جمعه شاهین شهر با تأکید بر رشد و پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف در سالهای پس از انقلاب اسلامی علیرغم فشارهای دشمنان، تصریح کرد: زمانی در این کشور در ابتدای انقلاب اسلامی دستیابی به تولید برق 16 هزارمگاوات یک آرزو برای مسؤولان و نمایندگان مجلس بود، برق و شبکه سراسری برق خدمت رسانی به بخش کمی از کشور داشت اما اکنون بیش از 80 هزار مگاوات تولید برق در کشور داریم و شبکه گسترده برق رسانی تنها یک دستاورد از میان هزاران دستاورد کشور است.

پیشرفت‌های چشمگیر کشور با سانسور و تحریف دشمن همراه بوده است

وی ادامه داد: در زمینه‌های مختلف کشور ما پیشرفت چشمگیر داشته است و اینها مانند خاری در چشم دشمنان است که بنابر فرموده قرآن کریم تحمل آن را ندارد و به همین دلیل شروع به تخریب و تحریف حقایق و سیاه نمایی می کنند تا کارنامه نظام مقدس اسلامی را ضعیف و غیرقابل قبول جلوه دهند و باور مردم نسبت به توان کشور و دستاوردهای انقلاب اسلامی که بدون اتکا به دشمنان و بیگانگان به دست آمده است را تغییر دهند.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه پیشرفت‌های جمهوری اسلامی خیره کننده است، اظهار کرد: مشکل ما در عرصه اقتصادی است، که علت آن هم بی تدبیری مسؤولان است به ویژه در هفت سال اخیر گاهی کشور در عرصه اقتصادی سیر قهقرایی هم داشته و به عقب رفته است.

امام جمعه شاهین شهر خاطرنشان کرد: یک تیم اقتصادی سیر و پیر مدیریت اقتصاد کشور را در دست گرفته‌اند و در مباحث اقتصادی غلط‌ها و اشتباهات فاحشی انجام داده‌اند و بی‌تدبیری‌های آنها به دلیل همین تحریف باورها و اتکا داشتن به غرب بوده است.

باورهای غلط و تحریف شده مدیران اقتصادی، کشور را دچار مشکل کرده است

وی در ادامه به معطل ماندن کشور در عرصه اقتصاد به مسائلی نظیر برجام و مذاکره با غرب اشاره کرد و گفت: به غیر از اقتصاد در عرصه های دیگر پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم و این یک حقیقت است که باورهای غلط و تحریف شده و مدیریت ضعیف برخاسته از آن عامل این مشکلات  اقتصادی و معیشتی در کشور است.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه اگر حوزه دیپلماسی و مدیران کشور مروری در قرآن کریم و آیاتی که مربوط به ارتباط با بیگانگان و حوزه دیپلماسی داشتند، قطعا به بیگانگان اعتماد نمی‌کردند، تصریح کرد: اگر مبانی قرآنی مدنظر گرفته شده بود به طور قطع خطوط قرمزی که رهبر معظم انقلاب در مذاکرات در نظر گرفته بودند رعایت می‌شد و تا این حد امیدوار به بیگانگان نبودند.

امام جمعه شاهین شهر با اشاره به آیاتی از قرآن کریم پیرامون روش برخورد با کفار و مشرکین و مذاکره با آنها، اظهار کرد: آیات قرآن برای این است که در تمام عرصه های کشور به ویژه حوزه دیپلماسی به کار گرفته شود، قرآن می‌فرماید هرگز به کسانی که به شما ظلم کرده‌اند تکیه نکنید، چه کسی می‌تواند ظلم‌هایی که غرب با حمایت از صدام در جنگ تحمیلی و تحویل سلاح های شیمیایی به رژیم صدام و کشتار مردم کشور ما با سلاح‌های غربی توسط بعثی‌ها را فراموش کند؟ قرآن می‌فرماید به اینها نباید اعتماد کرد.

استکبار جهانی در حال تحریف حقایق انقلاب اسلامی است

وی ساختار نظام‌های غربی و استکباری را ضد دینی و تحریف کننده دستاوردها و وقایع جمهوری اسلامی به منظور مقابله با نظام مقدس اسلامی دانست و عنوان کرد: بنابر فرموده قرآن کریم تا زمانی که دست از اعتقادات و ارزش‌های خود برنداریم و از کفار تبعیت نکنیم آنها از ما راضی نخواهند شد و همواره در حال دسیسه و توطئه علیه ما خواهند بود و یکی از این توطئه‌ها همین مسأله تحریف حقایق برای از بین بردن باورهای ما است.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به ضرورت توجه به مبانی دینی در عرصه سیاست و فعالیت‌های کشور در عرصه حکومت‌داری، تصریح کرد: قرآن کریم می‌فرماید همیشه و همواره کفار و مشرکان با ما مقابله خواهند کرد تا اینکه ما را از دینمان برگردانند، دشمن با استفاده از ابزار رسانه‌ای و پروپاگاندایی که غول‌های رسانه‌ای خلق می‌کنند به باورهای ما حمله کرده و حقیقت‌ها را تحریف می‌کنند تا خود را نیازمند و محتاج به آنها ببینیم و اینطور خیال کنیم مشکلات کشور به خاطر وجود تحریم‌های ظالمانه است.

امام جمعه شاهین شهر با بیان اینکه تغییر باورها و تحریف حقایق باعث شده است تا برخی خیال کنند تنها راه عبور از مشکلات رفع تحریم‌ها است، اظهار کرد: دشمن با سانسور دستاوردهای کشور و شانتاژ و سیاه نمایی تلاش می‌کند تا باور به توان داخلی و خوداتکایی را از مردم و مسؤولان بگیرد و این حربه همیشگی کفار و مشرکین علیه نظام های توحیدی است./1304/ت302/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات