۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۶۵۹۶۸۵
معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان خبر داد؛

تلبس دائمی بیش از ۱۸۰ طلبه اصفهانی در عید غدیر

تلبس دائمی بیش از ۱۸۰ طلبه اصفهانی در عید غدیر
حجت الاسلام مؤمنی از برگزاری شانزدهمین دوره طرح ادیب حوزه علمیه اصفهان در فضای مجازی و تلبس دائم بیش از ۱۸۰ طلبه اصفهانی به لباس روحانیت خبر داد.

حجت الاسلام سید حسین مؤمنی معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، از اتمام شانزدهمین دوره طرح ادیب در حوزه علمیه اصفهان خبر داد و گفت:  امسال دوره طرح ادیب ویژه طلابی که قصد تلبس دائم به لباس روحانیت دارند برگزار و پذیرفته شدگان این دوره در شب عید غدیر خم ملبس خواهند شد.

حجت الاسلام مؤمنی با اشاره به توجه ویژه حوزه علمیه اصفهان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامتی جامعه، اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا، شانزدهمین دوره طرح ادیب حوزه علمیه اصفهان به صورت مجازی و با استفاده از بستر فضای و مجازی و همچنین ارائه فایل‌های رسانه ای برای آموزش و فراگیری آفلاین طلاب، برگزار شد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه امسال بیش از 180 طلبه موفق به قبولی در طرح ادیب شدند، این طلاب مباحث آموزشی و علمی این دوره را طی کرده و در آزمونی که به صورت مجازی برگزار شد شرکت کردند و پس از کسب و احراز شرایط لازم به عنوان پذیرفته شدگان طرح ادیب حوزه علمیه اصفهان معرفی شدند.

وی در ادامه افزود: طرح ادیب ویژه طلابی است که پایه پنجم تحصیلی خود را در حوزه علمیه به اتمام رسانده باشند و در دوره آموزشی و کاربردی طرح ادیب شرکت کنند و موفقیت در آزمون و تست احکام شرعی و آزمون قرآن می‌توانند در مراسم عمامه گذاری در شب عید سعید غدیر شرکت کنند و به صورت دائم ملبس به لباس مقدس روحانیت شوند.

حجت الاسلام مؤمنی با بیان اینکه بنابر سیره سلف صالح حوزه علمیه و رسم هرساله، مراسم عمامه گذاری طلاب در شب عید غدیر انجام می‌شود تصریح کرد: امسال با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و ضرورت توجه به پروتکل‌ها و دستورات بهداشتی احتمال برگزاری این مراسم بسیار کم است و شاید مراسمی با حضور تعداد بسیار کمی از طلاب و آیت الله طباطبایی نژاد مدیر حوزه علمیه اصفهان برگزار شود که تا کنون نسبت به برگزاری آن تصمیم گیری نشده است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: به احتمال بسیار زیاد امسال مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه اصفهان و اختتامیه طرح ادیب در شب عید غدیر به صورت مجازی برگزار خواهد شد و طلابی که اجازه تلبس دائم به لباس مقدس روحانیت را پیدا می‌کنند پس از آن به فعالیت‌های تبلیغی خود در راستای رسالت مهم و خطیر حوزه‌های علمیه و روحانیون به صورت ملبس خواهند پرداخت./1304/ت210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات