۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۶۵۹۷۸۲
نماینده مجمع طلاب بروجرد خبر داد؛

اجرای طرح روضه‌های خانگی از سوی طلاب بروجردی

اجرای طرح روضه‌های خانگی از سوی طلاب بروجردی
حجت الاسلام علوی مهر با اشاره به اهمیت احیا روضه‌های خانگی در شرایط کنونی، گفت: عزاداری سیدالشهدا(ع) مستحب موکدی که سبب تحقق هزاران واجب در جامعه می‌شود.

حجت الاسلام مهدی علوی مهر نماینده مجمع طلاب بروجرد در مجمع نمایندگان طلاب در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت جمع میان عزاداری امام حسین(ع) و رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) مستحب موکدی است که به واسطه آن هزاران واجب در جامعه محقق می‌شود.

حجت الاسلام علوی مهر در خصوص چگونگی کیفیت برگزاری مراسم های عزاداری و رعایت پروتکل های بهداشتی، عنوان کرد: در شرایط کنونی باید روضه های خانگی احیا شده و جان دوباره‌ای بگیرند.

نماینده طلاب بروجرد در مجمع نمایندگان از برگزاری روضه های خانگی در این شهر خبر داد و افزود: در این طرح طلاب جهادی با حضور در منازل خانواده‌های متقاضی به ذکر مصیبت و بیان احکام در یک مدت زمان کوتاه خواهند پرداخت.

وی به اهمیت فضاسازی شهری و سیاه پوش شدن محلات در ایام محرم اشاره کرد و اظهار داشت: دسته‌های عزاداری ماشینی و پخش صوت مناسب در خیابان ها تا حدودی می تواند تداعی کننده حال و هوای معنوی محرم باشد.

حجت الاسلام علوی مهر با انتقاد برخی جریان ها که در فضای مجازی به تضعیف برگزاری عزاداری امام حسین(ع) می‌پردازند، ابراز کرد: این جریانات در برخورد با پدیده ها یک بام و دو هوا عمل کرده، در عین حمله به برگزاری عزاداری ماه محرم، شادی هواداران فوتبال پس از قهرمان تیم مورد علاقه شان را تایید می کنند که باید نیات پلید این جریانات برای مردم تبیین شود./1350/ت302/ف

ارسال نظرات