۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۶۵۹۸۹۹

خاطره اى از آيت الله بهجت به مناسبت روز خبرنگار

خاطره اى از آيت الله بهجت به مناسبت روز خبرنگار
ما اينجا عالم و روحانى زياد داريم ولى امثال شما كه بتوانند حرف علما را به گوش مردم برسانند خيلى كم داريم و شما كه در روزنامه كار مى كنيد ارزش كارتان از علمايى كه تبليغ مى كنند كمتر نيست.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی خاطره ای از آیت الله بجهت در زمینه روز خبرنگار را بیان می کند که تقدیم خوانندگان خبرگزاری رسا می شود.

متن یاد داشت مرتضی نجفی قدسی بدین شرح است:

از آيت الله بهجت و اهميت شغل خبرنگارى نزد ايشان خاطره اى بيادماندنى دارم كه به نظرم براى همكاران رسانه اى و مطبوعاتى مى تواند مشوق و هدايت كننده باشد.

سال ها پيش كه من صفحه قرآن و معارف اسلامى را در روزنامه اطلاعات راه اندازى كرده بودم پس از چندى پدرم كه يك روحانى اهل اصفهان بود از شغل من اظهار نارضايتى كرد و گفت دوست دارم به قم بروى و درس حوزه بخوانى، البته من هم علاقمند درس حوزه بودم ولى احساس مى كردم كارم در روزنامه اطلاعات در راستاى نشر معارف اسلامى است و آن را ترجيح مى دادم اما به سفارش پدر ناچار تصميم گرفتم كارم را رها كنم و به حوزه براى درس خواندن بروم، اما ترديد داشتم آيا اينكار به صلاح است يا نه؟ كه براى اطمينان خاطر به نزد مرحوم حضرت آيت الله بهجت رفتم و طرح موضوع كردم، جالب است كه آيت الله بهجت مرا از ورود به حوزه منع كرد و فرمودند ما اينجا عالم و روحانى زياد داريم ولى امثال شما كه بتوانند حرف علما را به گوش مردم برسانند خيلى كم داريم و شما كه در روزنامه كار مى كنيد ارزش كارتان از علمايى كه تبليغ مى كنند كمتر نيست، چون حلقه وصل مردم و آنها هستيد، در تهران بمانيد و كارتان را در روزنامه ادامه دهيد و به پدر هم از قول من بگوييد كه با فلانى مشورت كردم و او گفت كارت در روزنامه خيلى مهمتر است و همان را ادامه بده!

در آن روز من واقعا از روشن بينى آيت الله بهجت كه مرجع سنتى و عارفى بودند تعجب كردم و باور نمى كردم ايشان براى كار خبرنگارى اينقدر ارزش قائل باشند! البته پدرم نيز با شنيدن فرمايش آيت الله بهجت قانع شد و ديگر پيگير قم رفتن من نشد و من هم با شوق و انگيزه بيشترى به كارم در روزنامه ادامه دادم./1324/د102/ف

ارسال نظرات