۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۶۶۰۱۳۳
آیت الله حسینی بوشهری:

شرط تأثیرگذاری رسانه ها حق محوری، عدالت خواهی و شفافیت است

شرط تأثیرگذاری رسانه ها حق محوری، عدالت خواهی و شفافیت است
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه تأکید کرد که رسانه می تواند در فضای جامعه تأثیرگذار باشد، البته به شرط این که حق محور، عدالت خواه و شفاف بوده و سرعت و دقت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه صبح امروز در آیین رونمایی از سایت اردوی خبرگزاری حوزه که در سالن کنفرانس های انجمن های علمی حوزه برگزار شد، ضمن تبریک عید سعید غدیر و میلاد با سعادت امام کاظم(ع) و با اشاره به اهمیت زبان اردو در بعد بین المللی گفت: تبلیغ به زبان های مختلف در راستای عمل به رسالت های حوزوی و در امتداد رسالت نبوی و علوی است.

وی با بیان اینکه امروز حوزه های علمیه با عمل در راستای رسالت های نبوی و علوی بار و وظیفه سنگینی بر دوش دارد، ادامه داد: امروز جهانیان چشم دوخته اند تا پیام حوزه های علمیه را دریافت کنند، از این جهت پیام های ما باید رساتر و شیواتر باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه امروز دشمن تلاش می کند حوزه های علمیه را منزوی کند، تأکید کرد: امروز ما باید از یک سو با عملکرد مجاهدانه توطئه ها، اهداف و شبهات دشمنان را خنثی کرده و از سویی دیگر هویت و رسالت خود را به دنیای امروز که تشنه معارف اهل بیت(ع) است، معرفی کنیم.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه امروز دشمن با القای شبهات، اعتقادات جوانان را هدف گرفته است، ابراز کرد: روزگاری در حوزه های علمیه سخنی از خبرگزاری و رسانه نبود، اما امروز شاهد هستیم که حوزه در عرصه رسانه ای رشد یافته و روز به روز بر افتخاراتش افزوده می شود.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی سایت اردو، بیش از 1 و نیم میلیارد نفر مخاطب را پیش روی ما قرار می دهد، گفت: امروز رسانه دارای نقش کلیدی و اساسی بوده و تعیین کننده سیاست، فرهنگ و اقتصاد در جامعه به حساب می آید؛ بسیاری از کشورها به جای این که سراغ جنگ افزارهای سخت بروند، از طریق رسانه افکار عمومی را تسخیر کرده و آنها را مورداستعمار قرار می دهد.

آیت الله حسینی بوشهری نقش رسانه ها در اقناع افکار عمومی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: رسانه می تواند در فضای جامعه نقش آفرین و تأثیرگذار باشد، البته به شرط این که حق محور، عدالت خواه و شفاف بوده و سرعت و دقت داشته باشد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به بهره گیری دشمنان از رسانه برای منزوی سازی دین بیان کرد: معاویه و دشمنان امیرمؤمنان(ع) از طریق منبرها و کارهای تبلیغاتی و رسانه ای متناسب با آن زمان توانستند افکار عمومی را نسبت به ایشان مورد تشویش قرار دهند؛ این تبلیغات و کار رسانه ای به جایی رسید که برخی مردم در نماز خواندن امیرمؤمنان(ع) تردید داشتند./841/پ202/ق

ارسال نظرات