۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۶۰۳۱۰
مدیر مدرسه تخصصی امیرالمؤمنین بیرجند:

لباس روحانیت نماد یک رسالت بزرگ است

لباس روحانیت نماد یک رسالت بزرگ است
حجت‌الاسلام طیبی گفت: لباس روحانیت نماد یک رسالت بزرگ است و طلاب و روحانیان باید قداست لباس خود را حفظ کنند.

حجت‌الاسلام باقر طیبی، مدیر مدرسه تخصصی امیرالمؤمنین بیرجند، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی،  با تأکید بر اهمیت لباس و شخصیت طلاب و روحانیان در جامعه، اظهار داشت: لباس روحانیت از ارزش و قداست ذاتی برخوردار است.

وی افزود: وظیفه طلاب و روحانیان هنگامی‌که ملبس به این لباس می‌شوند دوچندان است و آن‌ها باید قداست، شأن و جایگاه این لباس را با رفتار و کردار صالحه خود حفظ کنند.

حجت‌الاسلام طیبی اضافه کرد: البته طلاب و روحانیان به‌عنوان سربازان امام عصر (عج) باید بدانند که تنها ملبس شدن به این لباس که لباس پیامبران و امامان است کافی نیست و آن‌ها باید با کردار نیکو احکام و معارف دینی را در جامعه ترویج داده و پاسخگوی شبهات مردم باشند.

وی ادامه داد: یکی از وظایف مهم طلاب و روحانیان پاسخگویی به سؤالات دینی و شبهات مردم است که آن‌ها باید با افزودن به آگاهی‌های خود همیشه و در هرلحظه آمادگی پاسخگویی به سؤالات و شبهات مردم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام طیبی تصریح کرد: طلاب و روحانیان باید ابتدا خودسازی و بروز کردن اطلاعات را از خود شروع کرده تا بعدازآن بتوانند به دنبال حرکتی مؤثر برای دگرسازی و اصلاح برخی الگوهای نادرست در جوامع اسلامی باشند.

وی خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان باید با حفظ شأن و جایگاه لباسی که بر تن دارند از این فرصت به نحو احسن استفاده کرده و پاسخگوی شبهات موجود در جامعه و فضای مجازی باشند.

حجت‌الاسلام طیبی افزود: با توجه به اینکه لباس روحانیت نماد یک رسالت بزرگ و نماد اسلام، شیعه، روحانیت و علمای ربانی است بزرگداشت این لباس تعظیم یکی از شعائر الهی است.

مدیر مدرسه تخصصی امیرالمؤمنین بیرجند اظهار داشت: طلاب و روحانیان باید بعد از پوشیدن این لباس مقدس مراقب باشند این لباس را لکه‌دار نکنند؛ چراکه این لباس بیانگر اخلاق، ادب، علم، معنویت و در کل شخصیت یک روحانی است./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات