۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۶۶۱۲۸۲
امام جمعه موقت کاشان مطرح کرد؛

دوری از ولایت؛ بزرگترین منکر

دوری از ولایت؛ بزرگترین منکر
حجت الاسلام اسلامی تبار بزرگترین معروف را ولایت و بزرگترین منکر را دوری از ولایت دانست و گفت: توحید قلعه مستحکم ولایت است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار صبح روز جمعه در نخستین جمعه از ماه محرم و در مراسم زیارت عاشورا که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: برای عزاداری امام حسین(ع) به شور حسینی و شعور حسینی نیاز است و یکی از این دو  بدون دیگری نتیجه‌ای ندارد.

وی افزود: اگر شور حسینی باشد، اما شعور حسینی نباشد و یا اگر شعور حسینی باشد اما شور حسینی وجود نباشد در مسیر دشمن خواهیم بود و رفتار و گفتار ما بر خلاف دستورات اهل بیت (ع) خواهد بود.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه امام حسین (ع) به شهادت رسید تا مردم به شعور برسند، اظهار داشت: داشتن شعور، داشتن بصیرت و آگاهی و درک است و مشکل مردم دوره امام حسین (ع) نداشتن شعور و بصیرت و آگاهی بود.

حجت الاسلام اسلامی تبار فلسفه برگزاری مجالس امام حسین (ع) را بیان معارف و حقایق دین و هدایت مردم دانست و افزود: قیام امام حسین (ع) برای رسیدن به حکومت و قدرت نبود بلکه برای احیای امر به معروف و زنده کردن سیره پیامبر اکرم (ص) بود.

وی از ولایت اهل بیت (ع) به عنوان بزرگترین معروف بعد از توحید نام برد و اضافه کرد: توحید بدون ولایت پذیرفتنی نیست و مشکل مردم از در زمان اهل بیت (ع) نیز دوری از ولایت بود.

امام جمعه موقت کاشان بزرگترین معروف را ولایت و بزرگترین منکر را دوری از ولایت دانست و گفت: توحید قلعه مستحکم ولایت است و شرط داشتن توحید، داشتن ولایت اهل بیت (ع) است.

وی ادامه داد: اگر انسان از دایره ولایت اهل بیت (ع) خارج شود، تحت دایره ولایت طاغوت قرار خواهد گرفت و تمام انحرافات نیز به دلیل دور شدن مردم از اهل بیت (ع) بود و دشمن برای رسیدن به اهداف خودش ابتدا مردم را از اهل بیت (ع) دور کرد.

حجت الاسلام اسلامی تبار یادآور شد: امروز نیز دشمن برای اینکه انقلاب و ملت را از مسیر اصلی خود منحرف کند ولایت را هدف قرار داده است./۱۳۰۷/پ202/ف
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات