۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۶۵۵۵۸۴
امام جمعه موقت کاشان:

غفلت از ضعف خود و قدرت بی‌نهایت خداوند، انسان را به انحراف می‌کشاند

غفلت از ضعف خود و قدرت بی‌نهایت خداوند، انسان را به انحراف می‌کشاند
حجت الاسلام اسلامی تبار به یکی از نمونه‌های غفلت انسان اشاره کرد و گفت: انسان موجود بی‌نهایت ضعیفی است که ضعف خود و قدرت بی‌نهایت خداوند غافل است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام اسلامی تبار جمعه شب در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، از غفلت به عنوان یکی از صفات خطرناک انسان نام برد و گفت: خداوند می‌فرماید، انسان‌های غافل از مرحله انسانیت خارج و به مرحله حیوانیت می‌رسند و مرتکب کار‌هایی می‌شود که حیوان انجام نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه حیوان به هم نوع ظلم و ستم نمی‌کند، اما انسان به یکدیگر ظلم و ستم می‌کند؛ افزود: امروز استکبار جهانی دست به جنایاتی می‌زند که هیچ حیوانی مرتکب چنین جنایاتی نسبت به هم نوع خود نمی‌شود.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: انسان اگر در مسیر غفلت قرار بگیرد به هم نوع خودش نیز رحم نخواهد کرد، از این رو اسلام در رابطه با غفلت به انسان هشدار داده است.

امام جمعه موقت کاشان به یکی از نمونه‌های غفلت اشاره کرد و افزود: انسان موجود بی نهایت ضعیفی است که ضعف خود و قدرت بی نهایت خداوند غافل است. غفلت از ضعیف بودن انسان و غفلت از قدرت بی نهایت خداوند انسان را به مرور به انحراف می‌کشاند.

وی افزود: خداوند انسان فراموش کار را برای اینکه از خواب غفلت بیدار کند ویروسی مانند کرونا را مامور کرد تا به انسان متوجه ضعف خود کند. امروز ویروس کرونا زندگی و اقتصاد را در جهان بشریت مختل کرده است تا انسان را متوجه ضعف خود و قدرت بی نهایت خدا کند به طوری که ابرقدرت‌ها در برابر ویروس کرونا زانو زدند.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه همه عالم لشکر خدا است و ویروس کرونا نیز به عنوان لشکر خدا به اراده خدا جهان بشریت را به تسلیم کشانیده است، گفت: ریگ‌های طبس نیز به عنوان لشکر خدا و به اراده خدا به حرکت درآمدند و ابرقدرت جهان شکست سختی را متحمل شد.

وی افزود: همه موجودات ضعیف هستند، اما خداوند قوی مطلق است و انسان‌ها نیازمند و فقیر هستند، اما خداوند غنی مطلق است و انسان ضعیف باید به موجود قوی تکیه کند.

حجت الاسلام الاسلامی تبار ادامه داد: خداوند قادر مطلق است و انسان ضعیف باید در برابر قادر مطلق دست نیاز دست دراز کند، از این رو کرونا به انسان درس داد تا چه اندازه‌ای ضعیف است و نباید قدرت خدا را فراموش کرد./۱۳۰۷/پ210/ف
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات