۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۶۶۱۵۴۸
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

توبه یکی از بزرگترین ابعاد قیام امام حسین است

توبه یکی از بزرگترین ابعاد قیام امام حسین است
اصفهان - حجت الاسلام شاه فضل توبه را یکی از بزرگترین ابعاد قیام امام حسین (ع) دانست و گفت: توبه یکی از درس‌های بزرگ عاشورا است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام شاه فضل یکشنبه شب در مراسم عزاداری که در آستان مقدس امامزاده ابراهیم فین کاشان برگزار شد گفت: گریه برای امام حسین یک عبادت و یک حرکت سیاسی است.

وی افزود: بیان علت قیام و تبیین فلسفه قیام امام حسین (ع) در عزاداری‌ها سبب می‌شود مسلمانان و شیعیان به واسطه سینه زنی و اشک و عزاداری تشویق تا آنچه را فهمیده اند عمل کنند.

حجت الاسلام شاه فضل تصریح کرد: انسان برخی اوقات مسائلی را می‌فهمد، اما انگیزه‌ای برای عمل به آنچه فهمیده ندارد، اما سینه زنی و ذکر مصائب امام حسین (ع) و گریه برای حضرت به انسان انگیزه می‌دهد تا به دانسته‌های خود عمل کند.

به گفته وی مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) دارای دو بعد معرفتی و شناختی و هم بعد شورانگیزی و تهییج و تشویق برای احیای سنت امام حسین (ع) است.

دبیر جامعه روحانیت کاشان به ابعاد مختلف حرکت و قیام امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: اگر حر عاقبت به خیر شد به دلیل توبه از گناه بزرگی بود که انجام داده بود.

حجت الاسلام شاه فضل توبه را یکی از بزرگترین ابعاد قیام امام حسین (ع) دانست و افزود: توبه یکی از درس‌های بزرگ عاشورا و در حادثه عاشورا اثر گذار بود، چرا که توبه حر درطول تاریخ همه ساله در مجالس امام حسین (ع) مطرح و برای توبه تبلیغ می‌شود.

حجت الاسلام شاه فضل با بیان اینکه توبه از نگاه آیات قرآن یکی از بزرگترین ابواب رحمت الهی است گفت: خداوند براساس شناخت از ویژگی‌های انسان راه توبه را برایش باز گذاشته است و هیچکس را به اندازه جوان توبه کار دوست ندارد.

وی توبه را ارزشمند‌ترین عمل و یکی از توفقیات بزرگ دانست و افزود: توبه در جوانی سبب اکرام و احترام خداوند نسبت به توبه کننده می‌شود.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت:خداوند درقرآن می‌فرماید، گناهکاری که توبه کند مانند کسی است که گناهی را مرتکب نشده است و یکی از شرایط مهم توبه پس دادن حق الناس و حق الله است.

حجت الاسلام شاه فضل ابراز کرد: خداوند توفیقات خود را برای توبه کننده سرازیر می‌کند و سختی توبه را برای او آسان می‌کند و بهترین پاداش برای توبه کننده این است که نه تنها گناهان او را می‌بخشد، بلکه گناهان او را تبدیل به حسنه می‌کند./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات