۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۶۶۱۶۵۶
آیت الله رجبی مطرح کرد؛

تعابیر امام حسین در کربلا هیچ نشانی از سازش و مذاکره ندارد

تعابیر امام حسین در کربلا هیچ نشانی از سازش و مذاکره ندارد
عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه مذاکره با طاغوت و جریان استکبار را با جایگاه امامت سازگاری ندارد، گفت: نسبت مذاکره دادن به امام حسین(ع) با واقعیت های تاریخی همخوانی ندارد و سخن غلطی است.

اشاره؛ درک پیام عاشورا و الگوگیرى از آن در گرو درک حقیقت قیام کربلا و ارائه تفسیر صحیح از آن و شناخت و مبارزه با تحریفاتى است که ممکن است در این حادثه رخ دهد . یکی از مهم ترین رسالت های علما در این خصوص تبیین عالمانه و دقیق ابعاد این حادثه بزرگ از سوی عالمان دین است.

مقاومت و پایداری در برابر ظلم و عدم سازش با مستکبران یکی از مهم ترین جلوه های قیام ابی عبدالله(ع) و یاران با وفای ایشان است؛ درسی که امروز نیز جامعه اسلامی برای غلبه بر مشکلات داخلی و خارجی به آن نیاز دارد.

در همین ارتباط آیت الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه تعابیر امام حسین(ع) سرشار از روح مقاومت و ایستادگی است، گفت: در فرمایشات امام حسین(ع) که بیانگر اهداف نهضت ایشان است، هیچ نشانی از سازش و مذاکره با دشمن نیست.

آیت الله رجبی به شعار «هیهات من الذله» امام حسین(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: این شعار نشان می دهد که در مکتب عاشورا بیعت و کنار آمدن با کسانی که خلق و خوی یزید را دارند، ذلت است و خاندان پیامبر(ص) و پیروان آن ها هیچ‌گاه به چنین ذلتی تن نمی دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه فداکاری در راه حق را از ویژگی های رهروان مکتب عاشورا دانست و افزود: یکی از درس های قیام عاشورا ایجاد روحیه شهادت طلبی در جامعه است و امام حسین(ع) با اعلام آمادگی خود در راه شهادت برای احیا دین پیامبر(ص) این درس به همگان آموخت.

وی فراموشی امر به معروف و نهی از منکر یکی از عوامل شکل گیری قیام عاشورا عنوان کرد و ابراز داشت: حکومت طاغوتی یزید، آمر به منکر و ناهی از معروف بود و امام حسین(ع) برای ایستادگی در مقابل این حکومت، تا پای جان مبارزه کرد.

آیت الله رجبی درس مذاکره گرفتن از عاشورا را برداشت غلطی از این قیام دانست و گفت: هدف امام حسین(ع) از صحبت با برخی افراد در میانه راه کربلا، هدایت آن ها به راه حق بوده است نه مذاکره و کوتاه آمدن.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه مذاکره با طاغوت و جریان استکبار را با جایگاه امامت سازگاری ندارد، عنوان کرد: نسبت مذاکره دادن به امام حسین(ع) با واقعیت های تاریخی همخوانی ندارد و سخن غلطی است./1350/ت302/ف

ارسال نظرات