۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۶۶۱۷۸۷
حجت الاسلام قلی پور مطرح کرد؛

گره زدن برنامه ها به برجام دلیل ناکامی های دولت

گره زدن برنامه ها به برجام دلیل ناکامی های دولت
مازندران - امام جمعه بابلسر به جریان نفوذ در هرم تصمیم سازی دولت اشاره کرد و گفت: در حوزه تصمیم سازی دولت افرادی هستند که هیچ باوری به نیرو و توان داخلی کشور ندارند.

حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با بیان این که بازخورد عملکرد هر مجموعه ای را باید در زندگی روزمره مردم مشاهده کرد، گفت: با توجه به مشکلاتی که امروز مردم در حوزه اقتصاد و معیشت با آن مواجه هستند به نظر می رسد وعده های داده شده تحقق پیدا نکرده است.

وی با بیان این که تصمیمات دولت در حوزه اقتصادی درست اتخاذ نشد، افزود: در اجرا نیز این تصمیمات در زندگی و معیشت مردم اثرگذار نبوده است.

گره زدن برنامه ریزی ها به برجام، دلیل ناکامی دولت در حوزه اقتصادی

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که یکی از مهم ترین دلایل عدم موفقیت دولت در حوزه اقتصادی، گره زدن همه برنامه های این حوزه به مسأله برجام بود، خاطرنشان کرد: چون برجام به سرانجام نرسید برنامه های دولت نیز در حوزه اقتصادی محقق نشد.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که متأسفانه نگاه دولت در این هفت سال تنها به مسأله برجام و همچنین بیرون از مرزهای کشور معطوف شد، بیان داشت: همین نوع نگاه موجب شد تا مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید بر زمین بماند.

وی با اشاره به این که در این سال ها آن اعتمادی که باید به جوانان کشور صورت می گرفت در حد مطلوب و مقبول انجام نشد، خاطرنشان کرد: اگر از ظرفیت بالای کشور در حوزه اقتصادی به خوبی بهره گرفته می شد امروز در این حوزه با مشکل مواجه نبودیم.

جریان نفوذ در هرم تصمیم سازی دولت

استاد حوزه علمیه با بیان این که در هرم تصمیم سازی دولت افرادی هستند که هیچ باوری به نیرو و توان داخلی کشور ندارند، بیان داشت: شاید هم جریان نفوذ در این هرم تصمیم سازی اتفاق افتاده و تصمیم گیری ها و برنامه های آنها بیشتر توقع و خواست دشمن است و در زمین دشمن بازی می کنند و آب به آسیاب دشمن می ریزند.

امام جمعه بابلسر با تأکید براین که دولت در یک سال باقی مانده از عمر خود همه دغدغه و توانش را برای ظرفیت های داخلی بگذارد، خاطرنشان کرد: مسؤولان توان جوانان ما را باور و در بحث اقتصاد مقاومتی ریل گذاری کنند و تصمیماتی که اخیراً در بحث گشایش اقتصادی نیز به نظر می رسد که باز هم آن نگاه درستی که باید به این مسأله داشته باشند را متأسفانه ندارند.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند دولتمردان نباید مسائل داخلی را به تحولات خارجی گره بزنند، بیان داشت: دل خوش کردن به آمدن دموکرات ها در آمریکا دردی از ما دوا نخواهند کرد.

دل بستن به وعده دموکرات ها خطای راهبردی است

وی با بیان این که برخی آقایان معتقدند اگر ترامپ سر کار نمی آمد ما مشکلی نداشتیم، بیان داشت: این در حالی است که دولتمرمدان آمریکایی در یک مسیر حرکت می کنند و تفاوتی با هم ندارند چون آنها با اصل نظام اسلامی خوش نیستند و نمی خواهند این نظام سر و پا باشد و مسؤولان باید به این مسأله مهم توجه کنند.

امام جمعه بابلسر با تأکید براین که تا زمانی که دشمن واقعی را نشناسیم و به حرف ها و وعده های آنها اعتماد کنیم مشکلات در جامعه وجود خواهد داشت، افزود: متأسفانه برخی ها در داخل به حرف های بیهوده نامزد دموکرات آمریکا دلخوش کرده اند که این خطای راهبردی است.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که برنامه های کشور باید بر مبنای سند چشم انداز دنبال شود، خاطرنشان کرد: همه تلاش مسؤولان باید رسیدن به قله های پیشرفت در سند چشم انداز سال 1404 باشد./950/ت310/ب1

ارسال نظرات