۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۶۶۱۸۸۲
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی:

اعتیاد از بزرگ ترین بلاها برای جامعه است

اعتیاد از بزرگ ترین بلاها برای جامعه است
همدان - امام جمعه همدان گفت: بررسی ها نشان می دهد باید بیشتر توان خود را روی پیشگیری از به دام افتادن جوانان در امر اعتیاد کنیم تا اینکه برای درمان آن ها وقت صرف کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، بعد از ظهر امروز در جلسه با ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله(ع)، اظهار داشت: یکی از بزرگ ترین بلاها برای یک جامعه، اعتیاد است.

وی در ادامه با اشاره به گله مندی خانواده ها در خصوص مصرف علنی قلیان در فضای سطح شهر، اضافه کرد: در بحث قلیان باید با قانون گذاری و اجرای محکم قانون، با عادی سازی مصرف آن در سطح شهر مقابل چشم عموم مردم، مقابله کنیم.

امام جمعه همدان پیشگری از اعتیاد را بسیار مهم دانست و مطرح کرد: بررسی ها نشان می دهد باید بیشتر توان خود را روی پیشگیری از به دام افتادن جوانان در امر اعتیاد کنیم تا اینکه برای درمان آن ها وقت صرف کنیم.

وی افزود: باید با استفاده از علوم روانشناسی و جامعه شناسی تحقیقاتی صورت گیرد تا مشخص شود دلایل اصلی اعتیاد چیست و برای رفع دلایل آن تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر جلوگیری از شکسته شدن قبح مصرف و خرید و فروش مواد مخدر در سطح جامعه، بیان داشت: ما از دسترسی راحت به مواد مخدر در سطح جامعه گلایه داریم و باید هر چه سریع تر در این باره اقدامی صورت گیرد.

وی با اشاره به پتانسیل حوزه های علمیه و طلاب، ابراز داشت: اجرای طرح کلینیک ناصرین توسط طلاب برای کاهش آسیب های اجتماعی می تواند خیلی به این امر کمک کند و باید همه ی نهاد های متولی با این کلینیک نهایت همکاری را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در پایان سخنان خود با تاکید بر خروجی داشتن جلسات مختلف، عنوان کرد: باید دید آیا بعد از این جلسه با انجام اقدامات جدید، معتادی از بند اعتیاد خارج می شود یا خیر، زیرا برگزاری جلسات به خودی خود پاداشی ندارد.

حجت الاسلام اکبر بیگلری؛ دادستان ویژه روحانیت در غرب کشور، در بخش دیگری از جلسه ضمن اشاره به اینکه یکی از عوامل مهم طلاق، اعتیاد است، مطرح کرد: جوانی که اعتیاد دارد هیچ گونه اراده ای از خود ندارد و مانند یک مرده متحرک می ماند، اما جوانی که سالم است مدافع حرم می شود و خود را فدای مردم و اعتقادش می کند.

وی با اشاره به زمینه ساز بودن اعتیاد در نابودی یک فرد، گفت: برخورد فیزیکی با معتادین چندان اثر مطلوبی ندارد و باید با ترویج فرهنگ دینی در جامعه، با مواد مخدر مبارزه کنیم.

دادستان ویژه روحانیت در غرب کشور در پایان سخنان خود ضمن اشاره به اینکه عقل سالم در بدن سالم است، اظهار کرد: استکبار جهانی می خواهد تمام جوانان ما معتاد باشند و به همین دلیل در تلاش است که این امر را محقق کند و ما باید در مقابل به جوان آموزه های صحیح بدهیم تا به دام اعتیاد نیفتند./1403/پ210/ب1

ارسال نظرات