۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۶۶۱۷۱۷
امام جمعه همدان:

انحرافات نتیجه فاصله گرفتن از ولایت است

انحرافات نتیجه فاصله گرفتن از ولایت است
امام جمعه همدان گفت: کشتن نوه پیامبر توسط عده ای مسلمان نما یکی از عجایب است که ریشه آن درک نکردن و نفهمیدن بحث ولایت و اماممت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی ظهر امروز در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی استان همدان، اظهار کرد: تحریف می تواند مسیر جامعه اسلامی را تغییر دهد و به مانند غدیر که به دستور رسول اکرم عمل نشد و این واقعه مورد تحریف قرار گرفت، مسیر نورانی جامعه اسلامی نیز تغییر کرد.

وی تصریح کرد: جامعه اسلامی در طی 14 قرن دچار فراز و نشیب های بسیاری شده است و اگر مسیر نورانی پیامبر به واسطه ائمه اطهار ادامه داده می شد، هیچ موقع جامعه و حکومت اسلامی دچار درگیری های داخلی و مسائل حاشیه ای نمی شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به واقعه عاشورا و اتفاقات بعد از آن، عنوان کرد: کشتن نوه پیامبر توسط عده ای مسلمان نما یکی از عجایب است که ریشه آن درک نکردن و نفهمیدن بحث ولایت و غدیر است.

وی با تشریح جایگاه امام در جامعه اسلامی، بیان کرد: امام در جامعه اسلامی باید در نقش پناهگاه و امید مردم باشد و از نظام اجتماعی و عزت جامعه محافظت کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی ضمن تاکید بر نقش مهم امام در جامعه اسلامی، اظهار داشت: یکی از مصداق های عدم حضور امام صالح در جامعه را می توان در حکومت کشورهای عربی دید که باعث شده روابط خود را با رژیم غاصب صهیونیستی عادی سازی کنند.

وی با تاکید بر احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، عنوان کرد: هدف امام حسین(ع) نیز احیای این امر مهم در جامعه اسلامی بود که باعث شد اسلام از خطر یزید و بنی امیه رهایی یابد.

امام جمعه همدان در پایان، قیام امام حسین(ع) را حرکتی عظیم برای احیای کل مبانی اسلام دانست و مطرح کرد: یزید و یزیدیان به دنبال این بودند کل اسلام را نابود کنند که اباعبدلله(ع) با قیام خود جلوی این کار را گرفت و اتفاقات بعدی منجر به نابودی بنی امیه شد./1403/پ210/ب1

ارسال نظرات