۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۴
کد خبر: ۶۶۲۰۳۷
حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی:

حضرت عباس مظهر تام و تمام اطاعت از ولی بود

حضرت عباس مظهر تام و تمام اطاعت از ولی بود
تولیت حرم امامزاده صالح(ع) گفت: تا زمانی که کسی امام شناس نباشد، امام یاور نخواهد بود و تا وقتی انسان ولایت شناس نباشد، ولایت باور نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی در مراسم عزاداری شب نهم محرم الحرام در هیأت فاطمیون قم که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به جایگاه حضرت ابالفضل(ع) اظهار داشت: اگر هیچ متن قوی و کتبی راجع به حضرت العباس(ع) نبود، متن زیارت نامه ایشان این حقیقت را رونمایی می کند که آن حضرت قابل فهم و شناخت نیست.

وی با بیان این که زیارت نامه حضرت عباس(ع) را امام صادق(ع) بیان فرمودند، گفت: در بین انجم هدایت و امامزادگان واجب التعظیم، دو امامزاده هستند که مطالب بسیار عمیق در ضمن دو زیارت نامه حضرت معصومه(س) و حضرت اباالفضل(ع) برای ما مشهود بوده که آن دو بزرگوار را امضا کرده است.

مظهر تام و تمام اطاعت از ولی، حضرت عباس بود

تولیت حرم امامزاده صالح(ع) با بیان این که مظهر تام و تمام اطاعت از ولی حضرت عباس(ع) بود، تصریح کرد: تا زمانی که کسی امام شناس نباشد، امام یاور نخواهد بود و تا وقتی انسان ولایت شناس نباشد، ولایت باور نخواهد بود.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی، «خطیب الکعبه» را یکی از القاب غیرمعروف حضرت عباس(ع) عنوان کرد و اظهار داشت: سال 60 هجری، حضرت قمر بنی هاشم(ع) به حج آمده بودند و مشاهده شد که آن حضرت بالای کعبه رفت و خطبه ای را بیان فرمود و ادب و فهم آن حضرت در طلیعه آن خطبه مشهود است که فرمودند «اَلحَمدُ لِلّهِ الَّذی شَرَّفَ هذا بِقُدُومِ اَبیهِ؛ خدا را شکر که این خانه را شرافت و کرامت بخشید، به قدم پدر آقایم حسین».

عاشورا علت مبقیه واقعه غدیر بود

وی با بیان این که غدیر فراموش شد که کربلا رقم خورد، گفت: تمام سخن سیدالشهدا(ع) در جریان کربلا دفاع از امیرالمؤمنین(ع) بود و غدیر فراموش شد که کربلا رقم خورد و منکرین غدیر، قاتلین کربلا شدند.

تولیت حرم امامزاده صالح(ع) تصریح کرد: اگر امیرالمؤمنین(ع) نبود، توحید و کلمة الحق باقی نمی ماند؛ پیشانی عظمت اسلام، غدیر بود و تحفّظ و علت مُبقیه آن، عاشورای سیدالشهدا(ع) است./822/پ202/ق

ارسال نظرات