۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۶۶۲۰۷۲
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

تحریم ها با وجود سیاستمداران عزتمند برطرف می شود

تحریم ها با وجود سیاستمداران عزتمند برطرف می شود
تهران - استاد حوزه علمیه با بیان اینکه افتخارکنندگان به برجام بویی از دیپلماسی نبردند، گفت: اگر سیاستمداران با غرب عزتمندانه رفتار می کردند یک ماهه تحریم ها رفع می شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه، ظهر روز تاسوعای حسینی در دانشگاه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: حفظ عزت امنیت می‌آورد.

وی برافراشته شدن بیرق عزت را لازمه دور کردن دشمن از جامعه دانست و ادامه داد: یک ملت عزتمند هرگز به دشمن اجازه نمی‌دهد عزت او لکه‌دار شود؛ امام حسین(ع) عزتمندانه جنگیدند و به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بابیان اینکه احساس عزت یکی از نیازهای اساسی هر انسان است، ابراز کرد: در بررسی‌های مختلف روان‌شناختی چنین مطرح می‌شود اگر کسی عزت داشته باشد بهتر درس می‌خواند، بهتر می‌تواند مشکلات را حل کند و در مقام اقدام احساس ضعف نمی‌کند؛ گاهی عزت یک مؤمن مهم‌تر از خانه کعبه می‌شود.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه ادامه داد: یکی از پلیدترین گناهان غیب کردن است زیرا در این گناه فرد غیبت کننده با آبرو و عزت غیبت شونده بازی کرده است، در دین به‌قدری موضوع عزت بالا است که از کسب‌وکار و تأمین هزینه‌های زندگی با عنوان عزت یاد می‌شود.

اشتغال زایی بزرگترین وظیفه مسؤولان

وی اشتغال‌زایی را بزرگ‌ترین وظیفه مسؤولان برشمرد و اظهار داشت: اینکه مسؤولان باید برای مردم اشتغال ایجاد کنند تا هیچ پدری در جامعه شرمنده خانواده نشود بزرگ‌ترین وظیفه آنان به شمار می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: زمانی که مسؤولان می‌بینند پدر یک خانواده کار ندارد باید خودشان را حلقه آویز کنند نه اینکه راحت بیایند و بگویند چند میلیون بیکار در جامعه وجود دارد؛ آن مسؤولی که برای ایجاد کار جهاد نمی‌کند آن‌هم در کشوری که دارای بالاترین ظرفیت‌ها است باید مرحوم شود.

آمار بیکاری نتیجه مگس پراندن مسؤولان

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه افزود: متأسفانه قوانین قضایی کشور در خصوص حکم آن مسؤولانی که می‌توانند کارآفرینی کنند اما اقدامی در این راستا انجام نمی‌دهند و بعضاً سنگ‌اندازی می‌کنند و یا بیکار مشغول مگس پراندن هستند بسیار ضعیف است.

وی اضافه کرد: تمام بیکاری‌هایی که در جامعه وجود دارد به خاطر مگس پراندن مدیران است زیرا کار وجود دارد اما این مدیران هستند که با سنگ‌اندازی کار مردم را راه نمی‌اندازند.

ایران قدرتمندترین قوم جهان

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: در بررسی که در یک تحقیق توسط روانشناسان تهرانی انجام شد به این نتیجه رسیدند جوانانی که احساس عزت می‌کنند کمتر علاقه به سبک زندگی غربی دارند اما آن جوانانی که تیپ غربی می‌زنند و به‌نوعی غرب‌زده هستند کمتر احساس عزت می‌کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: داشته‌های عزت‌آفرینی که امروز جامعه ما از آن بهره‌مند‌ است متأسفانه درست به جوانان انتقال پیدا نمی‌کند که جوانان احساس عزت کنند؛ امروز ملت ایران قدرتمندترین قوم در جهان محسوب می‌شود، کدام ملتی این‌همه جوانان فدایی دارد که حاضر باشند برای کشور و مردم شهید شوند!؟ سال‌ها است ابرقدرت‌های شرق پشت سر ایران می‌ایستند و در برابر ابرقدرت غرب شاخ‌وشانه می‌کشند.

مذاکره با غرب عین ذلت است

وی ادامه داد: وقتی یک پهپاد آمریکایی بر فراز آسمان ایران منهدم می‌شود به‌قدری عزت برای کشور به ارمغان می‌آورد که ضدانقلاب نیز زبان به تحسین باز می‌کند؛ عزت یک‌زبان بین‌المللی است، عزت ایران در جهان فوق‌العاده است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان حرف از مذاکره با غرب زدن را عین ذلت دانست و عنوان کرد: زمانی که مسؤولان حرف از مذاکره می‌زنند واقعاً ایران را در جهان ذلیل می‌کنند، برخی سیاسیون دلشان خوش است عزت را از دست بدهند اما کاپ اخلاق بگیرند مانند تیم فوتبالی که وارد زمین‌بازی می‌شود ده گل می‌خورد و درنهایت باافتخار می‌گوید ما کاپ اخلاق گرفتیم این تیم آیا بازی فوتبال را درک کرده است؟

سیاسیون ذلیل‌مرده چه کسانی هستند؟

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کسی که هنوز به برجام افتخار می‌کند بویی از دیپلماسی نبرده است، حداقل عزت خودتان را حفظ کنید و بگویید ما اشتباه کردیم چراکه در این حالت عزت شما بیشتر حفظ می‌شود؛ یک سیاستمدار می‌تواند با یک کلمه ملتی را ذلیل و یا عزیز کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر سیاستمدارانی عزتمند داشته باشیم تحریم‌ها یک‌ماهه برطرف می‌شود اگر دشمنان توانستند ایران را تحریم کنند چون در کشور عده‌ای ذلیل وجود دارند که با کمترین تهدید می‌گویند برویم مذاکره کنیم؛ درگذشته به این افراد می‌گفتند ذلیل‌مرده که یک فحش بود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
بیش از 40 سال امید به روزهای روشن کم نیست ک..
0
0