۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۶۶۲۰۸۸
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

مهلت خواستن امام حسین در شب عاشورا برای نماز، قرآن، دعا و استغفار بود

مهلت خواستن امام حسین در شب عاشورا برای نماز، قرآن، دعا و استغفار بود
تهران - استاد حوزه علمیه گفت: امام حسین(ع) در شب عاشورا برای اقامه نماز، قرائت قرآن کریم، دعا و طلب استغفار مهلت خواستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی استاد حوزه علمیه، عصر امروز در مراسمی که در فضای آزاد امامزاده معصوم(ع) برگزار شد، گفت: عزاداران حسینی از احیای شب عاشورا غفلت نکنند.

وی بابیان اینکه بسیاری از شهدا در شب عاشورا اهل احیا و شب‌زنده‌داری بودند، ادامه داد: امام حسین(ع) در شب عاشورا فرمودند: من به نماز عشق می‌ورزم و می‌خواهم امشب را به اقامه نماز سپری کنم؛ عزاداران حسینی نماز ظهور عاشورا را همراه با نمازگزاران کربلا اقامه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با استناد به روایات، عنوان کرد: امام حسین(ع) در شب عاشورا فرمودند می‌خواهم امشب قرآن قرائت کنم؛ انسان اگر اهل انس با قرآن کریم باشد سعه صدر پیدا می کند و قلبش روشن می‌شود، در سخت‌ترین و بحرانی‌ترین شرایط امام حسین(ع) شیعیان را به قرائت قرآن سفارش کردند.

استاد حوزه علمیه درباره دعا، اظهار داشت: امام حسین(ع) در شب عاشورا فرصت گرفتند تا بتوانند این شب را به دعا و راز و نیاز سپری کنند، شب عاشورا بهترین فرصت برای استجابت دعا و طلب عاقبت‌به‌خیری است.

وی در خصوص استغفار، ابراز کرد: حضرت در شب عاشورا فرمودند می‌خواهم در این شب به استغفار مشغول شوم؛ استغفار به عمر و زندگی انسان برکت می‌دهد و سبب می‌شود آدمی به کمال برسد. بهترین دعا استغفار است گفته‌شده اگر از درودیوار بلا نازل شد استغفار کنید.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی عزاداران حسینی را به ختم زیارت عاشورا تا اربعین توصیه کرد و گفت: گریه بر امام حسین(ع) انسان را از آلودگی‌ها پاک و قلب را نورانی می‌کند؛ گریه بر اباعبدالله الحسین(ع) موانع وصل را رفع می‌کند.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه محرم بهترین فرصت برای پاک شدن از آلودگی‌ها است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که روح و جان انسان از آلودگی‌ها تخلیه نشده شیرینی وصل درک نمی شود؛ گریه بر امام حسین(ع) این آلودگی را از وجود انسان پاک می‌کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات