۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۶۶۲۱۰۶
امام جمعه موقت کاشان:

عاشورا نمایشگاهی از درس و عبرت است

عاشورا نمایشگاهی از درس و عبرت است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه عاشورا هم درس دارد و هم عبرت دارد، گفت: عاشورا نمایشگاهی از زشتی‌ها و زیبایی‌ها است که باید از آن درس گرفت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار صبح امروز یکشنبه دهم ماه محرم روز عاشورای حسینی در مراسم زیارت عاشورا که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: عاشورا هم درس دارد، هم عبرت دارد.

وی از عاشورا بعنوان نمایشگاهی از زشتی‌ها و زیبایی نام برد که باید از آن درس گرفت، افزود: در صحنه عاشورا عبرت در لشکر یزید و درس‌ها در لشکر امام حسین (ع) بود و همه زیبایی‌ها در لشکر امام حسین (ع) و همه زشتی‌ها در لشکر یزید بود.

حجت الاسلام اسلامی تبار از درس توحید به عنوان یکی از مهمترین درس‌های عاشورا و سرمایه امام حسین (ع) نام برد و گفت: امام حسین با قدرت توحید و عشق به خدا همه سختی‌ها را تحمل کرد.

وی قرآن را اعجاز الهی دانست و با اشاره به اینکه امام حسین (ع) از بابت نعمت بزرگ قرآن خداوند را شاکر است، افزود: از ۱۴۰۰ سال قبل تا کنون هیچ قدرتی نتوانسته مانند قرآن و یا آیه‌ای از آن و یا اشکالی بر آن وارد کند که این از عظمت قرآن است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: یکی از راه‌های حسینی بودن ارتباط با قرآن است، چرا که امام حسین (ع) مرتبط با قرآن بود و اهل بیت شریک قرآن بودند، بنابراین همانگونه که در قرآن نکات بسیار فراوانی دارد همانگونه نیز نیاز به تدبر دارد و باید از قرآن درس گرفت.

حجت الاسلام اسلامی تبار یکی از توفیقات انسان را تفقه در دین و دین شناسی دانست و معارف و احکام و دستورات دین را نقشه راه اعلام کرد و اظهار داشت: دین بالاترین سرمایه است و هر ضربه که به این سرمایه وارد شود از هر ضربه‌ای بدتر است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات