۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۶۶۲۱۵۶
مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی:

بازدارندگی فعال در برابر دشمنان رویکرد ایران انقلابی است

بازدارندگی فعال در برابر دشمنان رویکرد ایران انقلابی است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام آزموده گفت: بازدارندگی فعال در برابر دشمنان رویکرد ایران انقلابی بوده و افزایش قدرت نظامی و دفاعی در اولویت دکترین دفاعی ما قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان، امروز در جمع مسؤولان استانی، با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب به تبیین چرایی تقویت بازدارندگی فعال در ایران انقلابی پرداخت.

وی افزود: بازدارندگی وضعیتی است که حریف بدون به‌کارگیری قوه قهریه و صرفاً با تهدیدِ به‌کارگیری آن، دشمن و رقیب را به اجابت خواسته خود وادارد و به‌عبارتی‌دیگر بازدارندگی عبارت است از بازداشتن حریف از دست زدن به انجام یک رفتار، با تهدید به این‌که در صورت انجام آن خسارات غیرقابل قبولی رقم خواهد خورد.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: ایران انقلابی در دکترین دفاعی خود، افزایش قدرت نظامی و دفاعی را در اولویت قرار داده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد ایران اسلامی به خاطر ورودش به عرصه ابرقدرتی و توان تأثیرگذاری فرهنگی و اجتماعی و سیاسی‌اش در منطقه و جهان، در آینده با تهدیدهای جدید و متنوعی روبه‌رو خواهد شد.

به گفته حجت‌الاسلام آزموده ناامن‌سازی منطقه غرب آسیا یکی از راهبردهای دشمن در این میدان بوده و خواهد بود؛ چنانچه در جنگ‌های نیابتی در هشت سال اخیر مشاهده کردیم.

وی تصریح کرد: این امر موجب می‌شود تا ایران به‌عنوان یک بازیگر خردمند، بر پایه بی‌اعتمادی به توان یا خواستِ سایر کشورها، درصدد تأمین امنیت ملی خود از طریق حفظ و افزایش قدرت نسبی‌اش باشد.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: به عبارت بهتر، برترسازی قدرت نظامی توسط ایران با هدف افزایش قدرت بازدارندگی و تأمین امنیت کشور انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: قدرت اول نظامی منطقه بودن نه با خرید تسلیحاتی و یا رابطه با آمریکا بلکه در قالب خودکفایی خلاصه می‌شود مؤلفه‌ای که موجب شده تا نیروهای مسلح ایران به‌عنوان قدرت بزرگ در سراسر جهان ایفای نقش کند.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: عملکرد موفق نیروی دریایی در آرام‌سازی دریاها در برابر دزدان دریایی ناشی از قدرت برتر دفاعی است که با دستان توانمند مردان این سرزمین رقم خورده است و ساخت موشک‌های پیشرفته هم در این راستا ارزیابی می‌شود./9314/

 

هادی رحیمی
ارسال نظرات