۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۶۶۲۱۹۱
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

عملکرد دولت در حوزه فرهنگی در تضاد با ارزش های انقلابی و دینی است

عملکرد دولت در حوزه فرهنگی در تضاد با ارزش های انقلابی و دینی است
مازندران - امام جمعه نوشهر با بیان این که عملکرد دولت در حوزه فرهنگی در تضاد با ارزش های انقلابی و دینی است، گفت: وظیفه دولت اسلامی، نشر و گسترش فرهنگ دینی و انقلابی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با انتقاد از سیاست های فرهنگی دولت در هفت سال اخیر، گفت: آن چیزی که ما می بینیم و مردم قضاوت می کنند خلاف انتظار مؤمنان و افراد متدین است.

وی با بیان این که عملکرد دولت در حوزه فرهنگی در تضاد با ارزش های انقلابی و دینی است، افزود: وظیفه یک دولت اسلامی، نشر و گسترش فرهنگ اصیل دینی و انقلابی است.

امام جمعه نوشهر با اشاره به سند ضد دینی 2030 که با تأکیدات مقام معظم رهبری کنار گذاشته شد، بیان داشت: اخباری به گوش می رسد که متأسفانه برخی ها به آرامی در حال اجرای این سند خطرناک هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با تأکید براین که آقایان بدون این که معیارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در نظر بگیرند اجرای این سند را امضاء کردند، افزود: وجود چنین اسنادی در حوزه آموزشی کشور نشان دهنده تحرک شدید جریان نفوذ در بدنه دولت است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که اجرای این سند ماهیت ما را تغییر خواهد داد، خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد جریان نفوذ در کشور تا این حد پیش روی کند که یک سند خطرناک و ضد دینی را تا مرحله اجرا در سیستم آموزشی کشور پیش ببرد.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود گستاخی هایی که این روزها نسبت به حجاب و عفاف در جامعه می بینیم نتیجه تسامح و تساهل مسؤولان است، افزود: عدم توجه مسؤولان به مسأله عفاف و حجاب موجب ترویج فساد و بی بندوباری در جامعه اسلامی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که متأسفانه برخی مسؤولان به حرف ما گوش نمی دهند، گفت: چندین مرحله در خصوص برخورد با بدحجابی و همچنین اجرای امر به معروف و نهی از منکر جلسه برگزار کردیم اما متأسفانه مسؤولان تنها شعار می دهند و در عمل اقدامی انجام نمی دهند.

وی با بیان این که برخی نهادها نسبت به این مسأله مهم بی اعتنایی می کنند، افزود: وقتی در برخورد با بدحجابی و بی عفتی در جامعه سستی شود نتیجه آن گستاخی و بی حیایی آشکار در جامعه خواهد بود.

امام جمعه نوشهر با اشاره به این که از بیان برخی مسائل ضد فرهنگی در جامعه شرممان می آید و از بیان آن قاصر هستیم، ادامه داد: مردم متدین و مؤمن استان به ویژه شهرهای غرب مازندران از این وضع اسف بار فرهنگی ناراضی هستند.

وی در بخش پایانی سخنان خود همچنین از ورود بی ضابطه مسافر به مازندران در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به شدت انتقاد کرد و گفت: متأسفانه مسؤولان نه تنها در محدود کردن ورودی ها اقدامی انجام ندادند بلکه حتی مسیر را برای سهولت رفت وآمد مسافران یک طرفه کردند./950//310/خ

ارسال نظرات