۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۶۶۲۳۰۴
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی مطرح کرد؛

تبعیت از ولایت، شرط همراهی مردم با خواص

تبعیت از ولایت، شرط همراهی مردم با خواص
تهران - آیت الله صدیقی با بیان اینکه مردم همراهی با خواص را مشروط به تبعیت آنان از ولایت می دانند، گفت: قوای سه گانه در جامعه اسلامی بر محور ولایت تنظیم می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، سه‌شنبه‌شب در مسجد امام رضا(ع) این مدرسه علمیه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: دین انسان‌ها را ملزم به رعایت حقوق یکدیگر می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه قانون در جامعه بشری نیازمند ضمانت اجرایی است، اظهار داشت: وظیفه نخست نظام حکومتی به‌عنوان راهبر آن است که جامعه را در چارچوب قانون پیش ببرد؛ در یک حکومت مردم موظف به اطاعت از نظام و رعایت قانون هستند.

آیت‌الله صدیقی با طرح این پرسش که چه تضمینی برای قانون‌شکن نبودن حکومت است؟ پاسخ داد: مشکل اساسی حکومت‌ها آن است که به ملت سواری نمی‌دهند بلکه می‌خواهند بر گرده ملت‌ها سوار باشند برای همین سه قوه در حکومت در نظر گرفته‌شده تا از سوی مسؤولان حکومتی تخلف و قانون‌شکنی صورت نگیرد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) منفعت اجتماع را مقدم بر منفعت فردی دانست و اظهار داشت: اجرای قانون به نفع عموم مردم است بر همین اساس قانون‌گریزی که به مرز حقوق سیاسی، فرهنگی، دینی، جغرافیایی و ... یک ملت تجاوز می‌کند، مورد مجازات قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: آن‌کسی که در حکومت اسلامی رابطه قوای سه‌گانه را تنظیم می‌کند ولایت است؛ ولایت‌فقیه محور وحدت و تبعیت از قانون و راه وصول به آن است. قانون شکی و قانون‌گریزی امنیت عمومی را مخدوش و نابود می‌کند لذا بزرگ‌ترین جنایت در قانون‌شکنی ایجاد ناامنی روحی و روانی است.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه قوای سه گانه رصد کننده قانون، پاسدار قانون و مجازات کننده متخلف قانون هستند، گفت: قوای سه گانه در جامعه اسلامی بر محور ولایت تنظیم می شوند تا با کنار گذاشتن اختلافات گروهی و سلیقه‌ای، علیه یکدیگر جبهه گیری نداشته باشند.

وی افزود: یک ضمانت اجرایی ملی دیگری را خداوند در جامعه اسلامی قرار داده و آن امر به معروف و نهی از منکر است تا مسؤولان بدانند که آحاد مردم صاحب مملکت و دین هستند؛ قانون تامین کننده منافع عمومی است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر نابود کننده فساد در جامعه است، اظهار داشت: هر کسی در جامعه یک مرزبان و تامین کننده مصالح عامه است، در دوران غیبت جامعه با نظارت عمومی اداره می شود تا دولت ها کنترل شوند.

آیت الله صدیقی در ادامه با بیان اینکه قدرت و مال اگر یک جا متمرکز شود فساد آور و عامل طغیان است، خاطرنشان کرد: هیچ قدرتی نمی تواند با توده مردمی که در صحنه حضور دارند درگیر شود بر همین اساس اگر خواص با مردم همراه نباشند این خواص هستند که ترد می شوند و مردم باقی می مانند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات