۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۶۶۲۳۶۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

مراسم های عزای سیدالشهدا مطابق با دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد

مراسم های عزای سیدالشهدا مطابق با دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد
خراسان رضوی - حجت اسلام صاحبقرانی گفت: برگزاری مراسم عزای سیدالشهدا(ع) با همکاری مردم و هیأت های مذهبی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

حجت اسلام هادی صاحبقرانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به برگزاری مراسم عزاداری در محرم مطابق با دستورالعمل ستاد مل کرونا اشاره کرد و گفت: در دهه اول محرم برگزاری مراسم عزاداری توسط هیأت های مذهبی با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی بود که مورد تقدیر رهبر انقلاب قرار گرفت و این عمل را در تاریخ ماندگار دانستند.

وی از اعزام بیش از 3500 مبلغ از خراسان رضوی به شهرها و روستاهای استان و  استان های همجوار خبر داد و گفت: قبل از اعزام مبلغ جلسات توجیهی به صورت مجازی برای آن ها برگزار و به برگزاری مراسم ها مطابق با دستورالعمل های بهداشتی تأکید شد.

حجت اسلام صاحبقرانی افزود: امسال هیچ مشکلی در برگزاری مراسم های مذهبی نداشتیم و با همکاری هیأت های مذهبی مراسم ها در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد و شاهد ابتکارهایی در برگزاری مراسم ها بودیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به برگزاری برنامه های ابتکاری در اقامه مراسم عزای سیدالشهدا(ع) اشاره و ابراز کرد: با صدا و سیما و فعالان فضای مجازی رایزنی هایی داشته ایم و برای کسانی که امکان حضور در مراسم ها را نداشتند، مراسم عزاداری از طریق رسانه استانی و فضای مجازی قابل دسترس بود.

وی بیان داشت: طرح روضه های کوچه ای از دیگر برنامه هایی بود که سخنران و مداح با دعوت قبلی به کوچه ها رفته و به عزاداری و مرثیه سرایی می پرداختند همچنین پویش هرکوچه شهید یک حسینیه نیز از دیگر برنامه ها بود که به همت فرهنگسرای شهید سلیمانی برگزار شد و در کوچه های شهید روضه خوانی انجام می شود، روضه های محلی نیز از دیگر پویش های مردمی است که در محلات مختلف و در فضای باز مراسم عزاداری و روضه خوانی برگزار می شود.

حجت اسلام صاحبقرانی ابراز کرد: در دهه دوم محرم نیز تعداد مراسم عزاداری و هیأت های مذهبی نسبت به دهه اول محرم کمتر است اما برنامه ریزی انجام شده تا مدیریت دقیق تر داشته و مطابق با دستورالعمل های بهداشتی برگزار شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در مورد نذورات و اطعام در ماه محرم، گفت: امسال هیأت های مذهبی تشویق شدند تا اطعام و نذورات خود را به صورت خشکبار در اختیار نیازمندان قرار دهند و حتی امسال ایستگاه های صلواتی نیز به سمت توزیع نذورات خود به صورت خشکبار اقدام کردند.

وی ادامه داد: در مورد نذورات شرعی که مطابق با نیت خیران باید به صورت طبخ شده عرضه می شد، طبخ غذا در آشپزخانه های مورد تأیید وزارت بهداشت انجام شده و به صورت بسته بندی و بیرون بر و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اختیار مردم عزادار قرار گرفت.

حجت اسلام صاحبقرانی در پایان ضمن دعوت از همکاری مردم برای برگزاری مراسم عزاداری مطابق با دستورالعمل های بهداشتی، گفت: مردم ما در طول تاریخ حماسه آفرین بوده اند و جریان محرم و صفر فرصت خوبی برای حماسه آفرینی است بنابراین همکاری لازم را این ایام به ویژه دهه آخر صفر داشته باشند تا از این آزمون سربلند بیرون بیاییم./864/ت302/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات