۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۶۶۲۳۸۸
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی:

امربه‌معروف و نهی از منکر اهرم مردم برای کنترل دولت و یکدیگر است

امربه‌معروف و نهی از منکر اهرم مردم برای کنترل دولت و یکدیگر است
تهران - آیت الله صدیقی با بیان اینکه ظالم با آزاد سازی فحشا از مردم رأی جمع می کند، گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر اهرم مردم برای کنترل دولت و یکدیگر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، چهارشنبه‌شب در جمع طلاب این مدرسه علمیه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند حکیم و متعال آدم را برای رسیدن به کمال و هستی مطلق آفریده است.

وی بابیان اینکه عالم دنیا مدرسه و جایگاه امتحان و آزمایش است، ادامه داد: یکی از امتحانات الهی آن است که انسان در جامعه باشد اما مغلوب آن نشود.

آیت‌الله صدیقی بابیان اینکه هر جامعه‌ای نیازمند قانون و حکومت است، عنوان کرد: حضور مردم بر فراز قوای سه‌گانه مانع خطا و اشتباه مسؤولان می‌شود بنابراین مردم دست حکومت هستند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر بازوی پرتوان دین و مکتب محسوب می‌شود، اظهار داشت: اگر مردم روحیه تشخیص امربه‌معروف و نهی از منکر را داشته باشند آن جامعه به‌سوی خیر و صلاح حرکت خواهد کرد.

وی درباره معروف، گفت: مقصود از معروف آن چیزی است که دین آن را به رسمیت بشناسد و فطرت با آن آشنا باشد؛ همه امور خیر مانند عدالت، احسان و شرایع آسمانی معروف محسوب می‌شود.

آیت‌الله صدیقی بابیان اینکه دین عدل را به رسمیت شناخته و از امت موحد خواستار رعایت عدالت است، عنوان کرد: همه مردم در جامعه‌ ایمانی مأمور به عدالت هستند و وظیفه‌دارند با ظلم مبارزه کنند و مدافع حق مظلوم باشند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: طبق صریح روایات، اگر مؤمن صدای فریاد مظلومی را بشنود که زیر یوغ استکبار و ظالمی حقش ضایع می‌شود به دادش نرسند او مسلمان نیست؛ لذا در اسلام مسؤولیت عمومی بر دوش مردم است و این مردم هستند که باید حکومت و دولت را کنترل کنند.

وی فحشا را برجسته‌ترین منکر بیان و عنوان کرد: فحشا و ظلم موجب هلاکت و نابودی ملت می‌شود، کسانی که با آزادسازی فحشا رأی مردم را جمع می‌کنند بنای ظلم کردن دارند. جامعه‌ای که به فحشا مشغول شد دیگر نمی‌تواند در برابر هجوم و نفوذ دشمنان مقاومت کرده و دفاع کنند.

آیت‌الله صدیقی بابیان اینکه دولت سالم ثمره کنترل مردم است، خاطرنشان کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر اهرم مردم برای کنترل دولت و یکدیگر است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات