۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۶۶۲۳۴۲
حجت الاسلام الهی منش:

مربی باید مظهر اسم رب و کانون رحمت باشد

مربی باید مظهر اسم رب و کانون رحمت باشد
تهران - رییس دانشکده عرفان دانشگاه ادیان و مذاهب قم با بیان اینکه خداوند متعال عالی ترین مربی است، گفت: مربی باید مظهر اسم رب و کانون رحمت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا الهی منش رییس دانشکده عرفان دانشگاه ادیان و مذاهب قم، پیش از ظهر امروز در نخستین سلسله جلسات «اخلاق حرفه ای» که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدرسه علمیه حضرت ثامن‌الائمه(ع) برگزار شد، گفت: یک مربی بیش از همه باید مظهر اسم رب الهی باشد.

وی بابیان اینکه هستی مظهر ربوبیت خداوند متعال است، ابراز کرد: این ربوبیت در رحمت رحمانی و رحمت رحیمی جلوه کرده و خود را نشان داده است؛ خداوند متعال بارحمت رحمانی موجودات را ایجاد کرد و زمینه بقای موجودات را در اختیار آنان قرارداد؛ همچنین به‌واسطه رحمت رحیمی زمینه رسیدن به کمال را برای هر موجودی فراهم کرده است.

حجت الاسلام الهی منش بیان داشت: پروردگار در قرآن مجید ازیک‌طرف به‌واسطه ربوبیت مطلقه‌اش تمجید می‌شود به‌گونه‌ای که می‌فرماید: تمام ستایش‌ها خاص خداوندی است که نسبت به همه هستی ربوبیت مطلقه دارد و رب عالم است؛ این ربوبیت مطلقه از طریق رحمت به‌صورت کلی در هستی ظهور پیدا می‌کند.

رییس دانشکده عرفان دانشگاه ادیان و مذاهب قم با استناد به آیات الهی، ابراز کرد: در قرآن کریم می‌فرماید به هر چه نگاه می‌کنید آثار رحمت حق است؛ وجود و بقای موجودات و سیر کمالی آنان از رحمت حق است این رحمت در یک سطح پایین‌تر به رحمت رحمانی و رحیمی تعبیر می‌شود. ربوبیت مطلقه خداوند از طریق رحمت رحمانی و رحیمی به هستی می‌رسد.

وی بابیان اینکه عالی‌ترین مربی پروردگار است، اظهار داشت: چون خداوند متعال مربی است پس کانون رحمت نیز به شمار می‌رود بنابراین نمی‌شود کسی مربی باشد اما به ابزار رحمت مسلح نباشد زیرا اساس کار مربی رحمت است.

حجت الاسلام الهی منش با اشاره به اینکه رحمت در جهان خلقی به‌صورت کامل در وجود پیامبر اکرم(ص) تجلی پیداکرده است، گفت: قرآن کریم می‌فرماید: ما تو را نفرستادیم مگر اینکه مایه رحمت برای همه هستی باشی؛ پیامبر اکرم(ص) مظهر ربوبیت مطلقه خداوند است برای همین خلیفه الهی هستند.

رییس دانشکده عرفان دانشگاه ادیان و مذاهب قم در ادامه اظهار داشت: این رحمت است که باعث شده نبی اکرم(ص) حتی برای دشمنان خود نیز دلسوزی کند و از اینکه آنان در مسیر هدایت نیستند ناراحت باشد.

وی با تأکید بر اینکه یک مربی باید مظهر اسم رب باشد، خاطرنشان کرد: اگر یک مربی می‌خواهد مظهر اسم رب باشد باید ابتدا کانون رحمت شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات