۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۶۶۲۳۶۸
استاد حوزه علمیه:

گریه‌های امام سجاد روایتگر ظلم واقعه عاشورا و جهالت مردم بود

گریه‌های امام سجاد روایتگر ظلم واقعه عاشورا و جهالت مردم بود
تهران - دانشفر با بیان اینکه گریه‌های امام سجاد(ع) روایتگر ظلم واقعه عاشورا و جهالت مردم بود، گفت: امام سجاد(ع) عاشورا را زنده نگاه داشتنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرکار خانم، دانش فر استاد حوزه علمیه، امروز ظهر در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) با موضوع «مروری پرتاثیر راهبردی امام و رهبر در جنگ‌های اسلامی» به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: زمین هرگز از حجت الهی خالی نمی‌شود و حکمت بیماری امام سجاد(ع) در روز عاشورا نیز همین مهم بود تا به‌وسیله ایشان مقام امامت و رهبری حفظ شود.

وی بابیان اینکه اباعبدالله الحسین(ع) امامت امام سجاد(ع) را قبل از واقعه عاشورا بیان فرموده بودند، ادامه داد: امام سجاد(ع) حماسه‌ساز کربلا و تداوم‌بخش مسیر امامت بودند؛ ایشان نهضت حسینی را به نتیجه رساندند.

دانش فر با اشاره به اینکه بسیاری از وقایع بعد از واقعه عاشورا با رهنمودها و مدیریت امام سجاد(ع) کنترل و انجام می‌شد، اظهار داشت: بسیاری از اتفاقات تلخی که در مسیر حرکت کاروان اسرا رخ می‌داد نتیجه معرفی غلط نسبت به اهل‌بیت(ع) بود بر همین اساس حضرت در مسیر کوفه تا شام همواره خود را به مردم معرفی می‌کردند.

استاد حوزه علمیه با استناد به کلام امام سجاد(ع)، عنوان کرد: حضرت در این مسیر خطاب به مردم فرمودند: ای مردم ما 6 امتیاز و 7 فضیلت بر مردم داریم، دانش و بردباری، جوانمردی، فصاحت، شجاعت و علاقه مؤمنان به ما ازجمله آن امتیازات به شمار می‌رود.

وی افزود: درواقع حضرت با این معرفی می‌خواهند کسانی که ایشان را نمی‌شناسند بشناسند و بعد در مورد خودشان می‌فرمایند: ای مردم منم مکه و منا، منم فرزند بهترین کسی که طواف کعبه را به جای آورد و....؛ حضرت در این کلام دین را به مردم معرفی و چهره پلید یزید را رسوا کردند.

دانش فر بابیان اینکه عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) به‌ظاهر در روز عاشورا شکست خورد، گفت: در حقیقت امام حسین(ع) با قیام عاشورا اسلام را احیا کردند و امام سجاد(ع) واقعه کربلا را زنده نگاه داشتند.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه امام سجاد(ع) شاهد عینی واقعه کربلا بودند، اظهار داشت: امام سجاد(ع) بعد از حادثه عاشورا بسیار زیاد گریه می‌کردند و همین گریه‌ها روایتگر ظلم واقعه عاشورا و جهالت مردم بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین نتیجه زحمت‌های امام سجاد(ع) بیداری و ایجاد محبت نسبت به خاندان پیامبر اکرم (ص) در میان اقشار مسلمان‌ها بود./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات