۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۹
کد خبر: ۶۶۲۳۹۶
یادداشت؛

وظیفه حوزه شناساندن اساتید و نخبگان است

وظیفه حوزه شناساندن اساتید و نخبگان است
امروزه نه تنها جامعه‌ ایران بلکه جامعه‌ جهانی نیز تشنه معرفی عالمانی است که حقیقتا بتوانند تشنگی بشریتِ نیازمند به دین را سیراب نمایند. بنابراین ضروری است که حوزه علمیه در این عرصه بیش از گذشته کوشا باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا، زهرا‌ ابراهیمی طی یادداشتی در کانال مناهج نوشت: استثنائی بودن حوزه‌ امروز نسبت به گذشته که رهبر عزیز نیز بدان اشاره می‌کنند بر کسی پوشیده نیست.

حوزه‌ امروز هم از لحاظ کمی و هم کیفی، قابل مقایسه با قبل نیست. فضلای امروز حوزه از فضلای گذشته کمتر نیستند منتها در اکثر مواقع گمنام می‌باشند.

یکی از وظایف حوزه معرفی کردن علمای گمنام اخلاق به حوزویان است. گاهی اوقات این نگاه در بین مردم و حتی حوزویان وجود دارد که حوزه‌ امروز همچون گذشته عالِم ‌پرور نیست. در حالی چنین دیدگاهی دو از انصاف است. 

به نظر می‌رسد کم توجهی به بزرگان علم منجر به مهجور ماندنشان شده است، از این رو جا دارد حوزه درشناسایی و معرفی بزرگان علم و اخلاق گام مؤثری بردارد.

تفکری که متهم می‌کند حوزه دچار عقبگرد شده است تفکر غلطی است که گاه از ناحیه‌ دشمنان مغرض تبلیغ می‌گردد و گاه از جانب دوستان نادان. 

شاید گرفتاری حوزویان به امور مختلف منجر به عدم بهره‌گیری از اساتید و عالمان برجسته شده است و این امر هم باعث محروم ‌ماندن حوزویان از علم اساتید و از سوی دیگر مهجور ماندن اساتید شده است. البته تا حوزه مطلوب امامان انقلاب فاصله زیادی داریم؛ اما موجودی حوزه را هم نباید نادیده گرفت. 

امروزه نه تنها جامعه‌ ایران بلکه جامعه‌ جهانی نیز تشنه معرفی عالمانی است که حقیقتا بتوانند تشنگی بشریتِ نیازمند به دین را سیراب نمایند چرا که دین، مرکز توجه افکار و انظار جهانی قرار گرفته است و این وظیفه شناساندن برعهده‌ی حوزه است و کسی جز حوزه نمی‌تواند به خوبی از عهده‌ی آن برآید. 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
خداوند حافظ مؤمنان است.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
اگر می‌شود کلاس‌ها را به صورت حضوری برگزار کرد، حضوری برگزار کنید
0
0