۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۶۶۲۴۹۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

کاروان تبلیغی تبیینی اسرای کربلا؛ متمم واقعه عاشورا

کاروان تبلیغی تبیینی اسرای کربلا؛ متمم واقعه عاشورا
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: کاروان اسرای کربلا، کاروان تبلیغی و رسالت آن تفسیر و تحلیل و تبیین پیام خون شهدای کربلا بود تا غافلان را بیدار کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با حضور مردم نمازگزار در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: این ایام یادآور خاطره جان‌سوز و جان گذار اسارت اهل‌بیت (ع) و فرزندان پیامبر و اولاد امام حسین (ع) است و اسیری خود بزرگ‌ترین غصه است.

وی افزود: باید ببینیم در آن زمان عالم اسلام را چه شده بود که فرزندان پیامبر که گل سرسبد عالم هستند باید به زنجیر کشیده شوند و این همه آزار و اذیت ببینند و اسلام و مسلمانان به کجا رسیدند که حاضر شدند این همه جنایت بر اهل‌بیت پیامبر کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: جریان بنی‌امیه به اسلام و مسلمین خیانت کرد و کار به جایی رسید که بهترین‌ها در کوچه و بازار به‌عنوان اسیران خارجی و از دین خارج شده در کوچه و بازار به نمایش گذاشته شدند و این نشان می‌دهد جامعه آن زمان چقدر ازنظر اعتقادی سست شده بود که به اینجا رسید.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: اما حضرت زینب (س)، این بانوی بزرگ در برابر این مصیبت بزرگ عکس‌العمل شایسته‌ای نشان داد؛ به‌گونه‌ای که مدیریت زیبا و حرکت این انسان بزرگوار وجدان‌های اسیر را آزاد و انسان‌های طاغوت زده و ستم زده و خواب‌زده را بیدار کرد.

وی اضافه کرد: این کاروان، کاروان تبلیغی و رسالت او تفسیر و تحلیل و تبیین پیام خون شهدای کربلا بود تا غافل‌ها را بیدار کرده و وجدان متغافلان را علیه آن‌ها بشوراند تا کسانی که خواب هستند یا خود را به خواب‌زده‌اند بدانند چه فاجعه‌ای در جهان اسلام به وقوع پیوسته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه به همین دلیل برداشت زینب از این حادثه این بود که «ما رأیت الا جمیلا»، افزود: معلم این بانو چه کسی بوده است که این‌گونه زیبا حادثه عاشورا را تفسیر می‌کند و کشتن‌ها و ظلم‌ها و بلاها را زیبا می‌بیند.

وی با اشاره به اینکه زینب کبری مسلمان کامل و فارغ‌التحصیل دانشگاه علی (ع) و زهرا (س) است، اظهار کرد: معرفت بالا امتیاز ویژه این بانو بود؛ چراکه تحصیل‌کرده مکتب نبوی و علوی و فاطمی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: جهان‌بینی، گفتار و رفتار زینب کبری (س) جمیل بود؛ ازاین‌رو مدیریت این بانو نیز زیبا و جانانه بود و توانست بحران را به‌خوبی مدیریت کند.

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه زینب کبری (س) مدیریت بحران را به زیبایی در شرایط بعد از عاشورا نشان داد و در کوران سختی‌ها و دشواری‌ها نقبی به زیبایی‌ها زد، گفت: این بانوی بزرگ حادثه کربلا را آن‌چنان تحلیل کرد که یزید و یزیدیان هر چه هزینه کرده بودند هدر رفت.

وی اضافه کرد: خطبه زینب (س) و زین‌العابدین (ع) در کوفه و شام انقلابی در این مناطق به وجود آورد و کاخ یزید را ویران کرد و رفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: سخنان و خطبه‌های آتشین حضرت زینب (س) و زین‌العابدین (ع) عاشورا را بیمه کرد؛ زیرا کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب (س) نبود.

وی تصریح کرد: درواقع متمم حادثه کربلا حرکت اسرا بود که با دو سخنگوی زبردست و فصیح و بلیغ، تبلیغ و تحلیل درستی از صحنه عاشورا انجام گرفت و اثر خود را گذاشت؛ به‌گونه‌ای که امروز ما وامدار خون شهدای کربلا و اسیری این دو بزرگوار هستیم که با شهادت و اسارت دین اسلام را بیمه کردند و امروز پرچم اباعبدالله الحسین (ع) در سراسر دنیا برافراشته است./9314/پ202/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات