۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۶۶۲۵۳۱
امام جمعه همدان:

زیرساخت های لازم برای آموزش مجازی فراهم شود

زیرساخت های لازم برای آموزش مجازی فراهم شود
همدان - امام جمعه همدان گفت: امروز در برخی مناطق دچار مشکل ضعف اینترنت هستیم و باید تدابیری اندیشیده شود که هیچ فردی به دلیل عدم دسترسی به امکانات از آموزش جا بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی صبح امروز در مراسم بازگشایی مدارس همدان، ابراز کرد: بازگشایی مدارس باعث نگرانی برخی خانواده ها شده است، اما امیدواریم مشکل خاصی پیش نیاید.

وی ضمن تاکید بر اهمیت تربیت و پرورش در مدارس، اضافه کرد: مدرسه هم جای تحصیل است و هم جای تربیت و پرورش نونهالان و نوجوانان و دانش آموزان باید از لحاظ فرهنگی نیز تربیت شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره در دسترس بودن فضای مجازی و اینترنت برای دانش آموزان، بیان داشت: دانش آموزان در مدرسه باید بیاموزند فرهنگ برتر چیست؟ روشنفکر کیست و روشنفکری چیست؟

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش فقط مدرسه نیست، بلکه در جامعه و خانواده نیز آموزش وجود دارد، اظهار کرد: امروزه در تقابل فرهنگ ها قرار داریم و دانش آموزان باید قدرت تشخیص را آموزش ببینند که فرهنگ برتر و والا چیست.

امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به بحث تربیت در مدارس، مطرح کرد: امروزه یک دانش آموز باید با فرهنگ، آداب و رسوم ایرانی آشنا شود و این آداب را سبک زندگی خودش قرار دهد و ما نیز باید سعی کنیم در تقابل فرهنگ غربی و فرهنگی ایرانی پیروز شویم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر جایگاه با اهمیت و والای معلم، گفت: امروزه ما نیازمند تعامل و همیاری با نسل جدید هستیم و مدرسه یکی از مکان هایی است که می توانیم با نسل جوان ارتباط بگیریم.

وی با تاکید بر آموزش و پرورش دانش آموزان بر مبنای فرهنگ ایرانی اسلامی، عنوان کرد: این مسئله منطقی و عقلی است، زیرا فرهنگ ایرانی اسلامی ما فرهنگ برتر و بسیار با اصالتی است.

امام جمعه همدان در پایان با اشاره به آموزش در فضای مجازی، گفت: امروز در برخی روستاها و مناطق دچار مشکل ضعف اینترنت هستیم زیرا امروز شرایط خاص است و باید تدابیری اندیشیده شود که هیچ فردی به دلیل دسترسی نداشتن به امکانات از آموزش جا بماند./1403/پ210/ب1

ارسال نظرات