۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۶۶۲۵۴۱
امیرآبادی فراهانی خبر داد؛

ارسال ۲۰۰ طرح به هیأت رییسه مجلس با موضوع اقتصاد

ارسال ۲۰۰ طرح به هیأت رییسه مجلس با موضوع اقتصاد
امیرآبادی‌فراهانی از ارسال ۲۰۰ طرح به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با موضوع اقتصاد و معیشت خبر داد و گفت: درباره نظارت بر قوانین و دولت قرار نیست کوتاه بیاییم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به گرانی کالاهای اساسی در بازار و عدم نظارت دولت در این بخش اظهار داشت: رأی عدم اعتماد به وزیر پیشنهاد صنعت، معدن و تجارت یکی از انتقاداتی بود که نمایندگان مجلس نسبت به گرانی موجود در بازار و عدم نظارت سازمان‌های زیرمجموعه این وزارتخانه دولتی نشان دادند.

عضو هیأت رییسه مجلس افزود: نمایندگان مجلس از گرانی موجود در بازار کالاهای اساسی و عدم ایفای وظیفه دستگاه‌های نظارتی بسیار ناراضی هستند و این انتقاد را در روز رأی‌ اعتماد به گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت صمت نشان دادند.

تمرکز هیات رییسه بر معیشت مردم است

امیرآبادی فراهانی خاطرنشان کرد: تأکید مقام معظم رهبری به مجلس یازدهم اقتصاد و معیشت مردم است و بر همین اساس تاکنون 200 طرح توسط نمایندگان مجلس تدوین شده و به هیأت رییسه مجلس ارائه شده  است.

وی افزود: مجلس یازدهم تلاش دارد با اقدامات پویا و ارتقای بعد نظارتی بر قوه مجریه از گرانی موجود در بازار کاسته و دغدغه‌های مردم را در این زمینه بکاهد. 

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اکنون هیأت رییسه به طرح‌هایی بیشتر توجه می‌کند که به معیشت و اقتصاد مردم متمرکز باشد.

امیرآبادی فراهانی تصریح کرد: نمایندگان مجلس براساس احساس وظیفه و قولی که به مردم داده‌اند طرح‌های زیادی را براساس قانون می‌توانند تهیه، تنظیم و تدوین کنند و این طرح‌ها به هیأت رییسه ارجاع شده و به کمیسیون‌های تخصصی اعلام می‌شود ولی خیلی از این طرح‌ها در کمیسیون‌ها مورد بررسی قرار گرفته و تغییر پیدا می‌کند به نحوی که نمایندگان در این خصوص با پیشنهاد حذف یا افزایش نظرات خود را مطرح می‌کنند. 

مجلس یازدهم درباره معیشت مردم بی‌تفاوت نیست

وی ادامه داد:‌ مجلس یازدهم چندین طرح را درباره معیشت مردم اعلام وصول کرده است ولی در مجموع بنا داریم نظارت خود را بر قوانین بیشتر اعمال کنیم.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صبح دوشنبه هفته‌هایی که جلسه مجلس برقرار است هیأت رییسه با رؤسای کمیسیون‌های تخصصی اولویت‌های مختلف را بررسی می‌کند و روزهای سه‌شنبه هم رئیس مجلس با اعضای تیم اقتصادی دولت نشست‌هایی دارد. ضمن اینکه ما شاهد حضور فعال رئیس مجلس و مشاورین وی و رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه در شورای عالی هماهنگی سران قوا هستیم که نشان‌دهنده آن است مجلس یازدهم نسبت به معیشت مردم بی‌تفاوت نیست.

وی در همین راستا گفت: یکی از دستور کارهای اصلی مجلس نشست‌های دوشنبه صبح هیأت رییسه با رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مباحث نظارتی است.

امیرآبادی فراهانی درباره تأثیر مصوبات معیشتی مجلس بر سفر مردم گفت: چون این مصوبات دو فوریتی هستند باید خیلی سریع تعیین تکلیف شده و در صورت تصویب نهایی در مجلس به شورای نگهبان ارجاع خواهد شد.

کمیسیون‌های مجلس به دنبال افزایش نظارت بر دولت و قوانین

وی درباره ضعف دستگاه‌های نظارتی دولت در بازار بیان داشت: کمیسیون‌های مجلس به ویژه کمیسیون صنایع، اصل 90 و ... در این زمینه فعال هستند و در همین مدت از آغاز به کار مجلس یازدهم اقداماتی را انجام داده‌اند ضمن اینکه کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه چندین نشست نظارتی داشته است.

عضو هیأت رییسه مجلس خاطرنشان کرد: کمیسیون‌های تخصصی در راستای ایفای وظایف خود وزارتخانه‌های مرتبط با حوزه کاری‌شان را به مجلس فرا می‌خوانند که می‌توانم به حضور چندین باره وزیر جهاد کشاورزی در مجلس درباره تأمین نهاده‌ها، مرغ، تخم‌مرغ و ... اشاره کنم و قرار است مجلس درباره نظارت بر عملکرد دولت به هیچ‌وجه کوتاه نیاید و موضوع را تا پایان پیگیری کند./841/د102/ق

ارسال نظرات