۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۶۶۲۶۷۸
پشنهاد مدیر سطوح عالی و خارج حوزه‌ علمیه قم برای رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌ها؛

مدرس‌های فاقد شرایط مناسب به مکان‌هایی با دسترسی آسان منتقل شود

مدرس‌های فاقد شرایط مناسب به مکان‌هایی با دسترسی آسان منتقل شود
سال تحصیلی جدید همراه با بیماری کرونا چالش‌هایی را برای طلاب و اساتید ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سال تحصیلی جدید به دلیل فراگیری بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی دغدغه ها و نگرانی هایی را برای اساتید و طلاب در پی داشته است.

مرکز مدیریت حوزه های علمیه در این رابطه شیوه نامه ویژه ای را برای ایام کرونایی تنظیم و ابلاغ کرده است. بر اساس این شیوه نامه در دروس پر جمعیت و یا مدارسی که امکان رعایت پروتکل های بهداشتی وجود ندارد باید بخشی از دروس به صورت مجازی تدریس شود.

در این میان برخی از اساتید سطوح عالی و خارج در ارتباط با خبرگزاری رسا مشکلات خود را مطرح کرده اند. برخی اساتید بیان داشته اند که امکان برگزاری درس در فضای مجازی را ندارند و از طرفی با توجه به اینکه مدرس‌شان در محدوده طرح ترافیک حرم مطهر و هسته اصلی شهر می باشد باید از حمل و نقل عمومی استفاده کنند. این در حالی است که طبق اعلام وزارت بهداشت گروه سالخوره از گروه های پرخطر می باشند و لازم است از اماکن پرجمعیت دوری کنند.    

خبرنگار رسا در این مورد با حجت الاسلام محمدرضا حامدی مدیر سطوح عالی و خارج حوزه‌ علمیه قم گفت‌وگو کرده است و تدابیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه را در این زمینه جویا شده است.

وی انتقال درس این اساتید را به مدارسی که دست رسی با وسیله نقلیه شخصی امکان پذیر است، راهکار نخست در این زمینه بیان کرد و گفت: برای نمونه این اساتید می توانند با هماهنگی و ارتباط با مدیریت حوزه های علمیه درس خود را به مدارس همچون مصلی و یا مدرسه علمیه امام کاظم(ع) منتقل کنند.

حجت الاسلام حامدی در ادامه به فراهم سازی امکانات بهداشتی اشاره کرد و اظهار داشت: در صورت درخواست اساتید، مدرس ها ضدعفونی و همچنین وسایل بهداشتی برای کلاس های درس فراهم خواهد شد./1370/ت302/ف

ارسال نظرات