۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۶۶۲۷۰۶
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان مطرح کرد؛

مسؤولان سطحی نگر و خوش بینی به دشمن

مسؤولان سطحی نگر و خوش بینی به دشمن
تهران - استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تنها مسؤولان سطحی نگر به دشمن خوش بین هستند، گفت: مسؤولان بی همت در حال خیانت به مردم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه، یکشنبه‌شب در دانشگاه هنر، گفت: تغییر و تحول نیازمند ایثار و فداکاری است.

وی درباره موانع تحول‌خواهی، بیان داشت: دون‌همتی یکی از موانع تحول‌خواهی است؛ بنابراین هر مسؤول و مدیری که بی‌همت است نباید مدیریت و مسؤولیت قبول کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: زمانی که همت جمهوری اسلامی ایران تنها حفظ امنیت خودش باشد و به امنیت سایر کشورهای منطقه بی‌توجهی کند قطعاً امنیت کشور تضمین نخواهد شد و نابودی قطعی خواهد بود.

استاد حوزه علمیه افزود: اگر نیروهای امنیتی کشور منتظر می‌ماندند تا تروریست‌ها وارد کشور شوند بعد به آن‌ها حمله کنند باید هرروز شاهد بمباران و کشت و کشتار در اقصی نقاط کشور بودیم.

وی بابیان اینکه تحول میوه بلندهمتی است، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها بر اقتصاد بدون نفت تأکید داشتند اما چون مسؤولان همت بلند ندارند این توصیه را اجرا نمی‌کنند؛ چنین مسؤولانی با پذیرش مسؤولیت خائن به ملت و کشور محسوب می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: همت بلند فکر و اندیشه را باز می‌کند و به انسان انگیزه می‌دهد تا سختی تحول را بپذیرد و ریسک‌پذیر شود؛ انسان هر مقدار دوراندیش باشد عاقل‌تر است و فرق بین سیاست‌مداران ورشکسته با سیاست‌مداران برجسته و موفق در طول این 40 سال در همین درو اندیش نبودن است.

استاد حوزه علمیه افزود: زمانی که رهبر انقلاب می‌فرمایند به آمریکا نمی‌شود اعتماد کرد و من آنها خوش‌بین نیستم؛ این کلام بیانگر دوراندیشی ایشان است. اما به‌جای آن رییس جمهور گفتند عرصه سیاست جای خوش‌بینی و بدبینی نیست؛ این کلام بیانگر سطحی‌نگر بودن او است.

وی بابیان حدیثی مبنی بر اینکه هم‌وغم هر انسان به‌اندازه همت اوست، اظهار داشت: سیاستمداران هنگام انتخابات تیکه‌ای به حجاب می‌اندازند و با این کار نهایت حماقت خود را آشکار می‌کنند درحالی‌که حجاب تنها یک مسأله دینی نیست بلکه از مسائل ضروری جامعه محسوب می‌شود و غرب تازه به این باور و عقیده رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه دین راهنمای عقل است، بیان داشت: مسأله بلندهمتی عین عقلانیت است؛ اگر کسی به درجه بالای همت دست یابد ملت‌ها او را تعظیم می‌کنند همان کاری که برای سردار سلیمانی انجام دادند آیا مردم برای برجامی ها نیز چنین می‌کنند؟/813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات