۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۶۶۲۷۶۵
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

نبود بصیرت دینی سبب بروز مصیبت دینی در جامعه می‌شود

نبود بصیرت دینی سبب بروز مصیبت دینی در جامعه می‌شود
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام آزموده گفت: هر جا بصیرت دینی رخت بربندد مصیبت دینی رخ عیان کرده و یکی پس از دیگری خود را در جامعه اسلامی نشان می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در وبینار علمی تخصصی دهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) که با حضور اساتید حوزه علمیه و دانشگاه و با شرکت برگزار شد، با اشاره به ایام اسارت اهل‌بیت (ع) بعد از واقعه عاشورا، جامعه آن زمان را عامل به وجود آمدن این‌همه بلا و گرفتاری برای اهل‌بیت (ع) دانست.

وی افزود: در واقع جامعه اسلامی به‌اندازه‌ای بصیرت خود را از دست داده بود که اعظم المصائب را بر امت اسلام وارد کرد و بنی‌امیه بر جامعه اسلامی حاکم شد.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: هر جا بصیرت دینی رخت بربندد مصیبت دینی رخ عیان کرده و خود را نشان می‌دهد و در دوران بعد از شهادت امام علی (ع) چون بصیرت مردم رو به افول گذاشت مصیبت‌ها یکی پس از دیگری خود را نشان داد.

وی اضافه کرد: بعد از واقعه عاشورا و قیام کربلا، کاروان کربلا قیامی در راستای عاشورا را به‌خوبی مدیریت و ماندگارسازی و جهانی کرد و امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) رسالت خود را به زیبایی انجام دادند.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد اظهار کرد: امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در مجلس شام سخنرانی مهم و تأثیرگذاری ایراد کردند؛ به‌گونه‌ای که سخنان این دو خطیب توانا بساط یزید را به هم زد و یزیدیان نخستین شکست خود را احساس کردند.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: امام سجاد (ع) در این خطبه آتشین شش مصداق «اعطینا» را برشمرده و می‌فرماید: «أَیهَا النَّاسُ أُعْطِینَا سِتّاً وَ فُضِّلْنَا بِسَبْعٍ. أُعْطِینَا الْعِلْمَ وَ الْحِلْمَ وَ السَّمَاحَةَ وَ الْفَصَاحَةَ وَ الشَّجَاعَةَ وَ الْمَحَبَّةَ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ» و تأکید می‌کند ای مردم! خداوند به ما شش خصلت عطا فرموده و ما را به هفت ویژگی بر دیگران فضیلت بخشیده است؛ علم، بردباری، سخاوت، فصاحت، شجاعت و محبت در قلوب مؤمنین.

وی افزود: متکاثرین قصد دارند ما را از این چشمه‌های فیض محروم کنند؛ ازاین‌رو باید مراقب باشیم این جریان ما را از خدا و یاد خدا و دین و حقیقت باز ندارد در حالی که آموزه‌های اهل‌بیت پیش برنده بوده و می‌خواهد چشمه زلال معارف جریان یابد./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات