۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۶۶۳۰۱۶
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت اهتمام ویژه مدیران مدارس علمیه به کارگاه های صحیفه سجادیه

ضرورت اهتمام ویژه مدیران مدارس علمیه به کارگاه های صحیفه سجادیه
خراسان شمالی – حجت الاسلام سالاری مکی گفت: باید مدیران مدارس علمیه برگزاری کارگاه های مرتبط با صحیفه سجادیه و دعای مکارم الاخلاق را به صورت ویژه پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به در پیش بودن سالگرد شهادت امام سجاد (ع)، بر پیگیری و اجرای کارگاه‌ها و نشست‌های مرتبط با این امام همام در استان تأکید کرد.

وی اظهار کرد: کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) از 10 سال پیش تاکنون به میزبانی استان هرمزگان و به همت حوزویان و اندیشمندان برگزار می‌شود و در دو سال اخیر جریان آن در کشور به نام نامی امام سجاد (ع) فراگیر شده است.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: در خراسان شمالی نیز از دو سال پیش با همکاری مجموعه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، حوزه علمیه و دفتر نماینده ولی‌فقیه حرکت خوبی در استان صورت گرفت و کارگاه‌های صحیفه سجادیه در شهرستان‌های مختلف خراسان شمالی برگزار و با استقبال شایسته‌ای روبرو شد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای تدبر و تعمیق در سبک و سیره امام سجاد (ع) حرکت خوبی در کشور شروع شده و در خراسان شمالی هم اقدامات شایسته‌ای انجام شده است.

وی تصریح کرد: از دو سال پیش کارگاه‌های آشنایی با صحیفه سجادیه در شهرستان‌های استان با استقبال ویژه‌ای روبرو شده و انتظار می‌رود مجموعه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شهرستان‌ها با همکاری مدارس علمیه این نشست‌ها را به‌صورت ماهانه برگزار کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید مدیران مدارس علمیه و مسؤولان فرهنگی و اداره تبلیغ و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزاری کارگاه‌های مرتبط با صحیفه سجادیه و دعای مکارم الاخلاق را به‌صورت ویژه پیگیری کنند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه با بیان اینکه عصر امامت امام سجاد(ع)، سخت‌ترین دوران حیات انسان 250 ساله بود، افزود: روزگار امام سجاد (ع) قطعاً یکی از دشوارترین، ظلمانی‌ترین و دهشتناک‌ترین مرحله تاریخی تشیع است و درعین‌حال درس‌آموزترین و نقش‌آفرین‌ترین مرحله در حرکت انسان 250 ساله است.

وی با اشاره به اینکه بخش مهم و قابل‌توجهی از زندگی امام سجاد (ع) مربوط به تاکتیک‌های مبارزه و راهبردهای رهبری در همین دوران است، خاطرنشان کرد: تثبیت مبانی فکری و ترویج اندیشه مقدس قیام امام حسین (ع) بر عهده امام سجاد (ع) بود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: امام سجاد (ع)، حیاتی تازه به علوم و معارف اسلامی بخشید و زمینه مناسبی را برای انقلاب فکری و فرهنگی امام باقر (ع) و امام صادق (ع) و احیای فرهنگ قرآنی و تمدن اسلامی فراهم ساخت./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات