۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۶۶۳۳۰۰
مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه تأکید کرد؛

ضرورت اهتمام حوزه‌های علمیه نسبت به احیای صحیفه سجادیه

ضرورت اهتمام حوزه‌های علمیه نسبت به احیای صحیفه سجادیه
مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه بر ضرورت توجه بیشتر حوزه علمیه نسبت به احیای صحیفه سجادیه تأکید کرد و گفت: احیای صحیفه سجادیه همت حوزه را می طلبد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدصادق کفیل مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در ششمین نشست بزرگداشت مقام شامخ حضرت سید العابدین(ع) که در سالن امام خامنه ای حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: تدبیری خوبی که پس از برگزاری 6 کنگره صورت گرفت، این بود که کنگره مذکور به حوزه قم متصل شود و این اتفاق، یک اتفاق بسیار دقیق و برنامه ریزی شده و اثرگذاری بود.

وی گفت: این جریانات می تواند به مسؤولان فرهنگی کشور الگویی دهد که در ایران و جهان اسلام اثرگذار شود و باید با حوزه گره بخورد و اگر مجموعه ای بخواهد بقاء داشته باشد و مسیر پربرکتی داشته باشد، باید با حوزه عجین شود و این اتفاق خوبی بود که در این کنگره رخ داد.

مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با بیان این که باید از مقاومت امام سجاد(ع) الگو بگیریم، تصریح کرد: آن حضرت علیرغم این که در بدترین دوران تاریخی زندگی می کردند، وقتی که به سیر تاریخی زندگی آن حضرت را بنگریم، متوجه می شویم که در این وضعیت، مقاومت کرده و با برنامه حرکت کردند.  

وی افزود: دلیل کثرت صلوات در صحیفه سجادیه این است که در مطالعات خود با نقشه عبدالله بن زبیر برخورد کردم که این فرد برنامه ریزی کرد و تا حدی به نتیجه رسید که در ذکر صلوات، عبارت "آل محمد" را حذف کند؛ عبدالله بن زبیر گفت من 40 سال است که با این خاندان پیامبر مشکل دارم و با قدرت خود در مدینه این حرکت را شروع می کنم؛ در دوران امام سجاد(ع) با این تئوری وارد شد و تعبیر می کند که اگر ما کلمه «آل» را به پیامبر اضافه کنیم، اینها دچار عجب خواهند شد.

حجت الاسلام کفیل با بیان این که احیای صحیفه سجادیه همت حوزه را می خواهد، اظهار داشت: اگر صحیفه سجادیه در جوامع غریب است، به حوزه بر می گردد و اگر همه با آن آشنایی دارند، با هم به حوزه مرتبط می شود.

وی گفت: امسال همزمان با برگزاری دهمین کنگره امام سجاد(ع) مرکز تخصصی صحیفه سجادیه راه اندازی شد و بنای خوبی برپا شده است و همت می طلبد که در موضوعات مربوطه به طور جدی وارد شویم تا اتفاقات خوبی در جهان اسلام در این راستا رخ دهد./822/پ202/ق

ارسال نظرات