۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۶۶۳۳۶۳
آیت الله میریونسی:

حوزه های علمیه کانون دیانت، معرفت و تهذیب در جهان اسلام هستند

حوزه های علمیه کانون دیانت، معرفت و تهذیب در جهان اسلام هستند
کرمانشاه ـ آیت الله سید عباس میر یونسی گفت: حوزه های علمیه به عنوان کانون دیانت، معرفت و تهذیب در جهان اسلامی شناخته می شوند بنابراین در این مقوله طلاب باید سرآمد باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله سید عباس میر یونسی ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب و حوزویان شهرستان کنگاور عنوان کرد: اکنون اسلام و انقلاب در یک پیچ بزرگ تاریخی قرار دارد و باید بتوانیم که به سلامتی از این مرحله نیز به مانند مراحل گذشته عبور کنیم.

این عالم کرمانشاهی با اشاره به اینکه گذر از این پیچ تاریخی تنها با داشتن روحیه ولایی و انقلابی امکان پذیر خواهد بود، گفت: دشمنان انقلاب به دقت حرکت و برنامه های این نظام را رصد می کنند و بی شک نیروهایی نیز در داخل کشور برای اجرای توطئه های شیطانی خود دارند که نباید از این مهم غافل شویم.

آیت الله میریونسی با تاکید بر اینکه امروز دشمن و حریف شماره یک استکبار جهانی؛ انقلاب اسلامی ایران است، افزود: هر تحول و یا تغییری که در خاورمیانه روی می دهد بخشی از آن به منظور تضعیف و حاشیه سازی برای جمهوری اسلامی است، لذا باید ملت بسیار هوشیار باشند و هرگز به دول خارجی و مستکبر دلخوش نکنند، زیرا آنها امتحان خود را پس داده اند.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حرکت موهن نشریه فرانسوی در توهین به حضرت محمد (ص) و جهان اسلام، اظهار داشت: حرکتی که در هفته های اخیر علیه اسلام و پیامبر اکرم (ص) از سوی نشریات اروپایی انجام گرفت بی گمان نه اولین توهین و نه آخرین توهین خواهد بود زیرا دشمنان با اصل اسلام مشکل دارند و با فرد یا گروه خاصی مشکل ندارند.

این عالم کرمانشاهی با اشاره به اینکه این توهین ها هرگز راه به جایی نخواهد برد، گفت: همه به خوبی می دانیم که این توطئه غربی ـ عبری ـ عربی دسیسه ای از پیش تعیین شده است و در پشت آن برنامه های کوتاه مدت و بلندمدتی نهفته است، لذا سکوت و اتخاذ وضعیت منفعل در برابر آن می تواند موج این توهین ها را تشدید کند.

آیت الله میریونسی با اشاره به اینکه اکنون زمان حضور حوزویان؛ پاسداران دین و معنویت در برابر دین ستیزان است، افزود: در جنگ با جهالت و کفر، عالمان و روحانیون دینی همیشه پیشتاز بوده و هستند و اکنون نیز شما وظیفه دارید که در برابر این هجمه های باطل که علیه جهان اسلام روی می دهد با سلاح علم و تعهد و تقوا قرار بگیرید.

وی با اشاره به اینکه وظیفه یک روحانی و طلبه را هرگز نمی توان در یک ظرف خاص و ویژه محدود کرد، گفت: وظایف روحانیون و مبلغین دینی بسیار وسیع، گسترده و سنگین است، بنابراین هرگز نباید خود را در ظرف مکان و زمان خلاصه کنید که این بدترین سم برای یک روحانی است.

این عالم کرمانشاهی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر حوزه های علمیه به عنوان کانون دیانت، معرفت و تهذیب در جهان اسلامی شناخته می شوند بنابراین در این مقوله طلاب باید سرآمد باشند.

آیت الله میریونسی با اشاره به اینکه طلاب جوان باید از فرصت ها به خوبی بهره ببرند، گفت: زمان شناسی یکی از ویژگی های مهم علما و سرشناسان دین مقدس اسلام بوده است، لذا برای هر کاری برنامه ریزی دقیق داشته باشید و زمان را به بطالت از دست ندهید.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: شما طلاب باید قدر امکانات موجود در حوزه های علمیه را بدانید، زمانی که ما به تحصیل علوم دینی و فقه مشغول بودیم، از داشتن کمترین امکانات نه تنها محروم بودیم، بلکه با فشارهای سیاسی و روانی زیادی از سوی رژیم طاغوت روبرو بودیم، ولی اکنون تمام شرایط برای تبدیل شدن همه شما به یک عالم جامع العلوم به خوبی مهیاست./1400//210/خ

ارسال نظرات