۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۶۶۳۴۱۴
آیت الله مجتهدشبستری در درس خارج تشریح کرد؛

ویژگی های صادقین در کلام پیامبر اکرم

ویژگی های صادقین در کلام پیامبر اکرم
تهران - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با استناد به روایتی از پیامبراکرم(ص) ویژگی صادقین را راستگویی، تصدیق وعد و وعیدهای الهی، وفای به عهد و اجتناب از حیله و مکر بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح امروز در مدرسه علمیه ایروانی پیش از آغاز جلسه درس خارج با بیان حدیثی، گفت: در کتاب تحف العقول حدیثی از پیامبر اکرم(ص) بیان‌شده که حضرت ویژگی‌های صادقین را بیان می‌فرمایند.

وی افزود: در این نقل آمده روزی شمعون که از نسل حواریون حضرت عیسی(ع) بود نزد پیامبر اکرم(ص) آمد و از حضرت درباره صادقین پرسید و حضرت فرمودند: علامت انسان صادق چهار چیز است.

آیت‌الله مجتهدشبستری به نخستین علامت اشاره و بیان کرد: حضرت فرمودند: صادقین صداقت در گفتار دارند و هرگز دروغ نمی‌گویند؛ انسان دروغ‌گو به خداوند ایمان ندارد، همچنین روایات بسیاری در مذمت دروغ و تمجید راست‌گویی بیان‌شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری دومین نشانه را تصدیق وعد و وعیدهای الهی بیان و اظهار داشت: سومین نشانه انسان صادق این است که به عهدی که با خداوند متعال و بندگان الهی بسته وفادار است؛ آیات و روایات بسیاری در خصوص وفای به عهد بیان‌شده که وفای به عهد را نشانه ایمان و عهدشکنی را نشانه نفاق بیان می‌کند.

تولیت مدرسه علمیه ایروانی به چهارمین ویژگی اشاره و خاطرنشان کرد: انسان صادق کسی است که از حیله و مکر دور باشد؛ دور شدن از مکر و حیله همان صداقت عملی است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات