۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۶۶۳۴۲۳
رییس کمیته فرهنگی و آموزش اربعین:

راهپیمایی اربعین امسال لغو شد

راهپیمایی اربعین امسال لغو شد
تهران - حجت الاسلام احمدی گفت: راهپیمایی اربعین امسال باهدف سلامت مردم و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در ایران و عراق لغو شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید احمدی رییس کمیته فرهنگی و آموزش اربعین، پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در سازمان حج و زیارت برگزار شد به تشریح برنامه‌های فرهنگی اربعین پرداخت و گفت: با توجه به شرایط کنونی و شیوع کرونا راهپیمایی اربعین سال 99 باهدف سلامت مردم و جلوگیری از گسترش این ویروس منحوس در ایران و عراق لغو و آیین‌های مذهبی و فرهنگی جایگزین آن خواهد شد.

وی بابیان اینکه تمام مراسمات مذهبی در ایام اربعین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، عنوان کرد: تمام مراسمات مذهبی که بیش از 20 برنامه فرهنگی و مذهبی می‌شود با شعار «حسین سفینه نجات است» برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام احمدی به مشارکت 70 نهاد مردمی و دولتی در برگزاری مراسمات ایام اربعین اشاره کرد و ادامه داد: بیشتر این برنامه‌ها در فضای مجازی و در قالب پویش‌های مختلف فرهنگی و مذهبی برگزار می‌شود.

رییس کمیته فرهنگی و آموزش اربعین با تأکید بر اینکه حفظ سلامت ملت ایران و کشور میزبان در اولویت است، عنوان کرد: با لغو برگزاری مراسم اربعین حسینی به طبع همانند سال‌های گذشته راهپیمایی جاماندگان اربعین نیز برگزار نخواهد شد و مراسمات اربعین با شور حسینی به صورت تجمعات مدیریت شده و در فضای باز برگزار می شود.

وی افزود: تأکید می‌شود مردم به شایعاتی که در رابطه با راهپیمایی اربعین در فضای مجازی به‌منظور ایجاد تفرقه بین ایران و عراق مطرح می‌شود توجه نکنند.

حجت الاسلام احمدی در پایان خاطرنشان کرد: دولت عراق تا کنون هیچ پاسخی درباره صدور ویزا و نحوه حضور موکب‌های سلامت و اصحاب رسانه اعلام نکرده است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات