۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۶۶۳۴۵۰
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

کاشان؛ کانون برنامه‌های فرهنگی

کاشان؛ کانون برنامه‌های فرهنگی
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: همانگونه که کاشان در صنعت برای شهر‌های دیگر الگو است، در بخش خدمات به سادات نیز می‌تواند الگوی شهرستان‌ها باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای مؤسسه خیریه ذریه طیبه سادات، خیرین سلامت و مدیران حج و زیارت کاشان، گفت: تأسیس کمیته امداد از اندیشه‌های امام خمینی (ره) است و هر فعالیتی که کمیته امداد امام برای محرومین و نیازمندان جامعه انجام دهد بخشی از ثواب آن برای مؤسس آن منظور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مؤسسه خیریه ذریه طیبه شهرستان کاشان یک ظاهر دارد و یک باطن، افزود: دستاورد‌ها و برکات این مؤسسه را تنها ذات اقدس ربوبی می‌داند.

کاشان در خدمت به سادات الگوی شهرستان‌ها باشد
آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه شیعه جایگاه ویژه‌ای برای بخش استقلال اقتصادی سادات قائل است، گفت: سادات به اندازه‌ای احترام دارند که دین اسلام برای سادات جایگاه خاصی دیده و سادات به لحاظ جایگاه اخلاقی در همه امور بر غیر سادات اولویت دارند.

وی به لزوم اختصاص بخشی ازسود یکی از شرکت‌های صنعتی برای سادات شهرستان کاشان اشاره کرد و افزود: پیشنهاد می‌شود یکی از صنایع کاشان بخشی از سود خود را به سادات اختصاص دهد.

به گفته وی همانگونه که کاشان در صنعت و دیگر زمینه‌ها برای شهر‌های دیگر الگو است، دربخش خدمات به سادات نیز می‌تواند یگ الگوی تمام عیار برای همه شهرستان‌ها باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین در دیدار با خیرین سلامت کاشان با تقدیر از خدمات شایان توجه خیرین سلامت کاشان در ایام کرونا، گفت: مجمع خیرین سلامت کاشان، زمینه حضور خیرین کاشانی خارج از شهرستان را برای حضور در فعالیت‌های خیرخواهانه همشهریان خود فراهم کند.

آیت الله عباسعلی سلیمانی
وی به لزوم نیازسنجی و اولویت‌های بخش سلامت کاشان اشاره کرد و ابراز داشت: مجمع خیرین سلامت کاشان نیاز‌های اساسی و اولویت‌های بخش بهداشت و درمان شهرستان را استخراج و برای تأمین آن در اختیار خیرین سلامت قرار دهد.

به گفته وی تقدیر و تجلیل از خیرین سلامت شهرستان کاشان می‌تواند برای تشویق و جذب خیرین کاشانی به بخش سلامت موثر باشد.

آیت الله سلیمانی همچنین از امنیت و سلامت به عنوان دو نعمت مجهول نام برد و اضافه کرد: امروز همه امور تحت الشعاع دو مقوله امنیت و سلامت قرار دارد.

آیت الله سلیمانی همچنین در دیدار با مدیران حج و زیارت کاشان نیز خدمت به زائران خانه خدا و عتبات عالیات را توفیقی بزرگ و سند افتخار برای مدیران و کارگزاران حج و زیارت دانست و گفت: خداوند توفیق خدمت به زائران خانه خودش را به شما داده است که باید قدردان آن باشید.

آیت الله عباسعلی سلیمانی
وی گفت: کاشان ظرفیت تأسیس صندوق ویژه حج و عتبات عالیات را دارد و اگر در این راه پیشگام شود قطعا  اصفهان، تبریز، شیراز، تهران و گیلان و مازندران و خراسان نیز شهر‌های بعدی خواهند بود که از کاشان الگوبرداری خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: در دوره کرونا که اکثر فعالیت‌ها تعطیل است، مدیران کاروان‌های حج و زیارت کاشان با تهیه لباس‌های یکدست و متحد الشکل تبلیغی فرهنگی برای زائران کاشانی که پیام آور فرهنگ انقلاب اسلامی باشد الگویی برای دیگر شهر‌های کشور خواهند شد.

به گفته وی زائران کشور‌های اندونزی و مالزی و ترکیه در زمینه فعالیت‌های فرهنگی موفق بوده اند و این کاری است که کاشان با ۴۵۰ کارگزار حج و تعداد زیادی روحانی و مدیر موفق و توانمند کاروان حج می‌تواند شهر پایلوت در کشور باشد.

آیت الله سلیمانی از کاشان به عنوان کانون برنامه‌های فرهنگی نام برد و ابراز داشت: در جای جای شهرستان کاشان حسینیه و تکیه و زینبیه و اخیرا مهدیه نیز به آن اضافه شده است که از این فضا‌ها به غیر از ایام عزاداری برای فعالیت‌های فرهنگی می‌توان استفاده کرد./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات